1396-06-27 15:01
1489
0
44211

گردهمایی مدرسان شهاب و مسئولین ضمن خدمت استان گلستان

گردهمایی مدرسان شهاب و مسئولین ضمن خدمت استان گلستان در کانون طه گرگان برگزار شد.

به گزارش گلستان ما به نقل از کلاس بیست؛ "قربان رایجی" در این همایش گفت: در این گردهمایی با تشریح کامل شیوه نامه برنامه ملی شهاب و تقویم اجرایی آن و برنامه برش استانی اداره استعداد های درخشان در محور شناسایی و هدایت استعداد ها و تفاهم نامه معیار های ارزیابی برنامه شهاب و برنامه مدیریت فرایند مدار برگزار شد.

وی افزود: در این گردهمایی از مدرسان و مسئولین ضمن خدمت خواسته شد جهت اجرای اثربخش برنامه با تغییر روش و ساختار وظیفه با ارائه مثال های کاربردی نقش خود را از انتقال دهند.مطالب به مدیر یادگیری و تسهیل گر یادگیری تغییر داده و با انتخاب روش های یاددهی – یادگیری مناسب که هم زمان اثرات آموزشی و پرورشی دارند زمینه ساز تحول در کلاس درس و تلفیق آموزش و ارزشیابی شوند.

همچنین  با بکارگیری طراحی آموزشی مناسب مشکلات ارزشیابی توصیفی و تغییرات رفتاری در حوزه های شناختی، مهارتی، عاطفی را فراهم آورند.

رئیس اداره ی استعداد های درخشان تصریح کرد: دراین جلسه، کلیه شرکت کنندگان به تبادل نظر پرداخته و مشکلات اجرایی سال های گذشته و پیشنهادات خود پیرامون برگزاری همایش شهرستانی  و زمان اجرای دوره های آموزشی ارائه نمودند.

براساس این گزارش، طرح شهاب، شناسایی و هدایت استعدادهای برتر در سال تحصیلی  در 6 شهرستان آق قلا، گرگان، گنبد، کلاله، آزادشهر و علی آباد اجرا می شود.

این طرح از سال 93 به صورت پایلوت در استان گلستان آغاز شده و 41 هزار دانش آموز را تحت پوششش قرار داده است.

این طرح از کلاس چهارم دوره دوم ابتدایی آغاز می شود و هر معلمی که دانش آموزان را پوشش می دهد ، برای هر دانش آموز به 80 سوال که 8 حیطه ی آموزش که شامل : ورزشی، هنری، تجربی، کلامی، ریاضی، فضایی، اجتماعی و معنوی می شود را می سنجد و بر این اساس، داده های به دست آمده معلمان از این سوالها به مقاطع بعدی رسیده و در نهایت در سال نهم متوسطه اول، منجر به هدایت تحصیلی دانش آموزان می شود.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.