1396-07-19 18:18
1960
0
45154
تداوم یک قصه پرغصه؛

تحصن مقابل استانداری در اولین روز انتصاب استاندار جدید / معلمان حق التدریس : امشب جلوی استانداری می خوابیم

جمعی از مربیان پیش دبستانی گلستان بعدازظهر امروز مقابل استانداری گلستان تجمع کرده اند.

به گزارش گلستان ما به نقل از صدا و سیما، این تجمع از ساعت 15 امروز در اعتراض به بلاتکلیفی وضعیت کاری آغاز شده است و تا اکنون که ساعت حدود 21:30 دقیقه است همچنان ادامه دارد.

معترضان که همگی خانم هستند و شمار آنها به حدود یکصد نفر می رسد می گویند: استخدام آنها مصوبه دولت و مجلس بوده اما انجام نشده است.

آنها در حالی مقابل استانداری تجمع کرده اند که صبح امروز در جلسه هیئت دولت "سید مناف هاشمی" به عنوان استاندار جدید گلستان جایگزین "حسن صادقلو" معرفی شده است.

اما درپی این تجمع، یک منبع آگاه در آموزش و پرورش گلستان به خبرگزاری صداوسیما گفت: در سال 91 به کارگیری مربیان نهضت سوادآموزی در قالب حق التدریس به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده بود که در سال 94 تبصره ای مبنی بر به کارگیری مربیان پیش دبستانی و خرید خدمت نیز در قالب حق التدریس به این مصوبه افزوده شد.

وی افزود: البته در این تبصره بر قید به شرط نیاز و تطبیق رشته تاکید شده بود.

او گفت: در سال 95 اصلاحیه ای به این مصوبه و تبصره زمیمه و قید به شرط تطبیق رشته در دوره ابتدایی حذف شد اما همچنان بر قید به شرط نیاز تاکید شده است. 

به گفته این منبع آگاه در آموزش و پرورش گلستان بر اساس این مصوبه و تبصره و اصلاحیه آن؛ همه افرادی که در گلستان واجد شرایط بودند حتی مازاد نیاز استان در این اداره کل در قالب حق التدریس به کارگیری شدند و برای به کارگیری جدید فعلا هیچ نیازی وجود ندارد.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.