1396-12-08 12:57
1274
0
50963
نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس خبر داد

ایجاد پالایشگاه نفت و گاز در گرگان

نورمحمد تربتی نژاد گفت: رایزنی های خوبی با استاندار داشته ایم و اتفاقات خوبی قرار است رقم بخورد که از مهم ترین آنها آغاز خط آهن گرگان-مشهد و ایجاد پالایشگاه اکتشاف نفت و گاز در گرگان است.

به گزارش گلستان ما به نقل از پاسرو، نورمحمد تربتی نژاد، نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی، در چهل و چهارمین صحن علنی شورای شهر گرگان که به صورت فوق العاده برگزار شده بود، گفت:در ایران روند افزایش جمعیت شهری را شاهد هستیم در استان گلستان نیز تقریبا 50 درصد جمعیت شهری هستند لذا تمام فعالیت هایی که در بُعد شوراهای شهر و شهرداری ها انجام می شود جهت تامین رفاه این جمعیتِ رو به فزونی است.

وی افزود: گرگان از جهات مختلف شهر بسیار مهمی بشمار می رود لذا نقش مدیریت شهری در نکوداشت این شهر و تامین رفاه همشهریان آن بسیار مهم و اثربخش است.

تربتی نژاد با بیان اینکه 300 نوع وظیفه برای شهرداری ها تعریف شده است، خاطرنشان کرد: شهرداری هر شهری یک دولت محلی بشمار می رود یعنی تمام وظایف دولت در سطح کشور را در سطح شهر بر عهده دارد.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی از جمله وظایف شهرداری ها و شروای شهر به نظم دادن امور زباله ها، زیباسازی شهر و ساماندهی آرامستان ها اشاره کرد و گفت: حدود 70درصد فعالیت های شهرداری ها به مسائل عمرانی اختصاص دارد عمده ترین بودجه شهرداری ها نیز صرف امور عمرانی می شود از گرگان نیز به عنوان مرکز استان در این زمینه انتظارات بیشتری می رود.

وی ابراز کرد: 90 درصد مراجعاتی که در ارتباط های مردمی به ما می شود مشکل نبود اشتغال و بخش مهمی نیز مشکلات معیشتی دارند، که از نظر ما تنها راه برون رفت از این معضلات، جذب سرمایه گذار در شهر و ماندگاری آنهاست.

تربتی نژاد تأکید کرد: ما ملزم به جذب سرمایه گذار برای دستیابی به اهداف توسعه ای در شهر هستیم که اعتقاد داریم انسجام جنبه های مختلف مدیریت شهری می تواند این مهم را به منصه ظهور برساند.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی همچنین بر اصل اعتمادسازی بین شورای شهر و شهرداری، قانون مداری و استفاده از طرح های مشورتی به عنوان سه اصل مهم در دستیابی به اهداف توسعه ای تأکید کرد.

وی متذکر شد: پروژه های متنوعی در گرگان مطرح است که مردم انتظار دارند به سرانجام برسد که از این میان می توان به احداث تله کابین، هتل، موج های آبی، شهربازی، مراکز فروش، شهرک سلامت، نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی، احیا و بازسازی بافت های قدیمی و در نظر گرفتن آرامستان جدید اشاره کرد.

تربتی نژاد در بخش دیگر سخنانش به اقداماتی که نمایندگان مجلس می توانند در امور شهری یاری رسان باشند اشاره و ابراز کرد: ما نمایندگان واقعا ظرفیت زیاد و قابلیت های کاری فراوانی داریم ما با توجه به جایگاه قانونی که داریم براحتی می توانیم با وزرا در ارتباط باشیم از این حیث بنده اعلام همکاری می کنم و به عنوان وظیفه در حدی که دخالت محسوب نشود در امور شهری کمک خواهم کرد.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در پایان با بیان اینکه جدود 70هزار بیکار در استان گلستان داریم که با یک برنامه ریزی 5ساله می توانیم بر این مشکل فائق آئیم، تصریح کرد: رایزنی های خوبی برای رفع مشکلات اشتغال استان و شهرستان انجام شده که از مهم ترین آن ها تلاش ما با همکاری استاندار گلستان برای راه اندازی راه آهن گرگان-مشهد با خط آغازی از گرگان و ایجاد پالایشگاه اکتشاف نفت و گاز در گرگان است.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.