1397-01-15 11:06
920
0
52224
فرمانده سپاه گرگان:

اعزام 1797 نفر از گرگان به راهیان نور/ آمادگی سپاه گرگان برای تبلیغ فروشندگان کالای ایرانی

فرمانده سپاه گرگان از اعزام 1602 نفر به مناطق عملیاتی جنوب و 195 نفر به مناطق عملیاتی غرب کشور در ایام نوروز 97 خبر داد.

به گزارش گلستان ما به نقل از پاسرو؛ سرهنگ دوم سیدعلی مهاجر، فرمانده سپاه ناحیه گرگان، پیش از ظهر امروز در نخستین جلسه شورای اداری شهرستان در سال 97، به چرایی سفرهای راهیان نور اشاره کرد و گفت: آنهایی که رفتند کار حسینی کردند و آنهایی که ماندند باید کار زینبی کنند، باید تکان خورده و خود را راهی اقیانوس نور کنیم.

وی سفرهای راهیان نور را مانند عبور از کنار دکان عطرفروشی توصیف کرد و افزود: راهیان نور تنها چند روز گردش در مناطق جنگی نیست بلکه قرار گرفتن در مسیری نورانی و مقدس است.

فرمانده سپاه ناحیه گرگان تصریح کرد: مناطق جنگی هشت سال دفاع مقدس مناطق معرفت و ایثار و محور عملیاتی خدایی شدن هستند که با حضور در آنها نه تنها خود فرد مجهز به معنویت سفر می شود بلکه می تواند با انتقال مفاهیم درک کرده، قطب نمای دل دیگران را نیز به جهت خدایی شدن تنظیم کند.

سرهنگ مهاجر به تشریح دلیل این سفر در ایام عید نوروز پرداخت و گفت: طبق فرمایش مولای متقیان، عید آن روزی است که در آن معصیت خدا نباشد و ملازم با خستگی و مبارکی است بنابراین راهیان نور با توجه به معنویتی که در دل دارد می تواند عید نوروز را به یک عید واقعی بدل کند.

وی افزود: در ایام نوروز 97 و در روزهای پایانی سال 96، تعداد 1797 نفر از شهرستان گرگان عازم مناطق عملیاتی دفاع مقدس(1602 نفر به مناطق عملیاتی جنوب و 195 نفر به مناطق غرب کشور) شدند که از این میان 849 نفر را برادران و 948 نفر را خواهران تشکیل می دادند.

فرمانده سپاه شهرستان گرگان از ویژگی های سفر راهیان نور امسال به فعال بودن ستاد راهیان نور شهرستان، حضور چشمگیر مسئولین در آئین بدرقه زائران، افزایش حضور مردمی و اعزام خودروهای شخصی و فراگیر شدن فرهنگ سفر به مناطق عملیاتی، حضور زائران در منطقه عملیاتی هفت تپه برای اولین بار، حضور در یادمان شهدا در لحظه تحویل سال نو، تجمیع یک کاروان به صورت خانوادگی، توجه دقیق به مسائل ایمنی، تجلیل از خام الشهدای شهرستان در روز ملی راهیان نور و اختصاص دادن اردوگاه اقامتی گلستان به زائران گرگانی، اشاره کرد.

سرهنگ مهاجر در پایان با اشاره به شعار سال خطاب به مسئولان شهرستانی گفت: سپاه گرگان این آمادگی را دارد که در جهت تحقق منویات مقام معظم رهبری ابزار تبلیغاتی خود را در اختیار فروشگاه هایی که صرفا کالای ایرانی می فروشند، قرار دهد.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.