1393-08-11 10:59
7995
1
5250

زندگينامه کامل امیر شهید محمد علی کمانگری + تصاویر

شهید کمانگری جانباز 70 درصدجنگ تحمیلی در سال 1350 به لشکر 77 خراسان منتقل شد و در طول مدت خدمتش تا 63/4/18 مشاغلی مشتمل بر فرماندهی دسته پیاده، فرماندهی گروهان، فرماندهی گروهان قرارگاه، معاونت به درجه سرهنگی نائل و سپس فرماندهی تیپ پیاده مستقل گرگان و نیز فرماندهی لشکر30 پیاده گرگان را عهده دار شد.

به گزارش گلستان ما ، شهید محمد علی کمانگری در تاریخ هشتم آبان 1327 در خانواده ای مذهبی در منطقه سرچشمه  شهرستان گرگان متولد شد و در سال 1346 در آزمون ورودی دانشگاه افسری امام علی (ع) شرکت و پس از قبولی وارد این دانشگاه شد.

وی در سال1381 با داشتن 70% جانبازی در 5 ترم متوالی موفق به اخذ مدرک کارشناسی ارشد مدیریت با معدل 72/16 از مرکز مدیریت دولتی گردید . وی در سال 1354 ازدواج نمد و حاصل آن 3 پسر است که یکی پزشک، یکی کارشناس عمران و دیگری دانشجوی مهندسی هوافضای دانشگاه مالک اشتر می باشد.

سرتیپ کمانگری پس از طی کردن دوره های مختلف نظامی با درجه ستوان دومی با رسته پیاده فارغ التحصیل و به عنوان فرمانده گروهان در یگان های مختلف نیروی زمینی ارتش مشغول به خدمت شد.

مقارن سال 1350 به لشکر 77 خراسان منتقل شد، در پی دوره نظامی تا 18/4/1363 مشاغل مشتمل بر فرماندهی دسته پیاده، فرماندهی گروهان، فرماندهی گروهان قرارگاه، معاونت به درجه سرهنگی نائل و سپس فرماندهی تیپ پیاده مستقل گرگان و نیز فرماندهی لشکر 30 پیاده گرگان را بعهده دار گردید.

قبل از اغاز جنگ تحمیلی در ملازمت شهید صیاد شیرازی و در قالب قرارگاه عملیاتی مشترک غرب در منطقه حماسه و نور (کردستان) خدمت نمود و با اغاز جنگ تحمیلی عراق بر علیه ایران اسلامی و شروععملیات های نظامی با ارتش عراق به خوزستان رفت و به افتخار شرکت در عملیات های ثامن الائمه(ع)، فتح المبین، بیت المقدس، رمضان، مسلم ابن عقیل و ولفجر 4 شرکت نمود .

وی پس از مدتی تیپ 30 پیاده مسقتل گرگان را به لشکر عملیاتی ارتقا بخشید و در طراحی عملیات والفجر 5 که مقرر بود جته آزادسازی استانهای سلیمانیه، دیلمان و ... صورت پذیرد شرکت نمود.


و در حین ماموریت به درجه جانبازی نائل شد و به رغم مشکلات جسمی ناشی از جانبازی از فعالیت و خدمت به وطن دست برنداشته و تا لحظه شهادت در سمت های مختلف، منشأ خدمات شایانی برای همرزمان و مردم شهید پرور استان گلستان بود.

ایشان پس از معالجات نسبی در کشورهای ایران، المان، انگلستان  و... تا پایان جنگ تحمیلی در مسئولیت های ذیل به فعالیت داشت .

1- رئیس دفتر احتیاط تلاش نزجا در حوزه سرزمینی در استانهای گلستان و مازندران در شهرستان گرگان

2- رئیس اردوگاه استراحتی گوهر باران

3- مدیر امور فروشگاه های اتکاء استان مازندران(گلستان)

4- عضویت در انجمن کتابخانه شهرستان گرگان

5- عضویت در انجمن خیریه مدرسه ساز

6- عضویت در هیئت مدیره و مدیریت عامل تعاونی مسکن جانبازان لشکر 30 پیاده گرگان

7- ریاست هئیت دوچرخه سواری استان گلستان

8- ریاست هئیت بسکتبال شهرستان گرگان  و عضو هیئت رئیسه بسکتبال استان مازندران

9- ریاست بنیاد تعاون آجا در استانهای گلستان و مازندران

10- در سال 1378 با به دست آوردن رای مردم شریف گرگان به عضویت شورای هفت نفره شهر گرگان در آمد ودر همان شورا به عنوان عضو نمونه و برگزیده کشوری نائل آمد

11- عضویت در هیت اجرای انتخابات

12- عضویت در شورای برنامه ریزی استان

13- عضو کمسیون ماده 100

14- ریاست شورای اسلامی شهر گران در دوساله دوم دوره اول و دوره دوم

15- عضویت در کمیته فرهنگی اجتماعی و زیست شهری

16- ریاست هئیت جانبازان و معلولین استان گلستان

17- ریاست هئیت اتحادیه مسکن سراسری کارکنان دولت

18- پیشکسوت برگزیده ملی در 6 جشنواره شهید رجایی

19- مشاور امیر فرماندهی نزاجا در امور ایثارگران استان گلستان

شهید محمدعلی کمانگری از یادگاران دوران دفاع مقدس و جانباز 70% و عضو دوره های اول و دوم شورای اسلامی شهر گرگان روز جمعه 9 آبان ماه پس از سالها تحمل درد و سختی های ناشی از صدمات وارده در بیمارستانی در تهران دعوت حق را لبیک گفت و به خیل همرزمان و یاران شهید خود پیوست.

منبع : معاونت پژوهش و ارتباطات فرهنگی گلستان

گفتنی است ؛ مراسم تشییع پیکرامیر سرتیپ محمدعلی کمانگری از یادگاران دوران دفاع مقدس ، روز دوشنبه ساعت 9:30 صبح  از چهارراه میدان بسمت گلزار شهدای گرگان برگزار خواهد شد.

همچنین مراسم سوم و هفتم این شهید والامقام  روز چهارشنبه ساعت 9:30 صبح در مسجد محمد باقر(ع) لشکر 30 برگزار می گردد.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

سرباز

خدایش بیامرزاد. انالله و انا علیه راجعون

0
0
پاسخ
1393-08-12 14:31

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.