1397-02-29 05:04
876
0
53547
امام جمعه گرگان:

برجام، سند غیرقابل اعتماد بودن ترامپ و آمریکاست / امنیت پایدار خاورمیانه به دست خود مسلمانان محقق می‌شود

امام جمعه گرگان گفت: برجام، سند غیرقابل اعتماد بودن ترامپ و آمریکاست.

به گزارش گلستان ما ؛ آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی در خطبه‌های نماز جمعه گرگان اظهارکرد: در ماه مبارک رمضان که ماه مهمانی خدا است باید بیش از روزها و ماه‌های گذشته به فکر فقرا و مستمندان باشیم.

وی تصریح کرد: باید همه مومنان از فضیلت این ماه نهایت بهره را ببرند و خود را به خداوند باریتعالی نزدیک‌تر کنند.

امام جمعه گرگان گفت: انفاق کردن فقط با پول نیست، خاطرنشان کرد: اگر مومنی دلی را خوشحال کند یا در کاری به کسی کمک کند یا اصلاحی بین مردم انجام دهید، همه اینها انفاق است و شاید بهترین نوع انفاق باشد.

نورمفیدی افزود: آمریکای جنایتکار بالاخره، سفارت خود را از تل آویو به بیت المقدس منتقل داد و آن هم در روزی که در بین فلسطین‌ها به روز نکبت مشهور است.

 وی افزود: روز نکبت روزی است که تقریباً 70 سال پیش با هماهنگی انگلیس و چند کشور دیگر رژیم غیرقانونی و غاصب اسرائیل ایجاد شد.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان ادامه داد: هر سال فلسطینی‌ها در این روز تظاهرات می‌کنند امسال نیز، هم به این مناسبت و هم برای انتقال سفارت آمریکا به بیت‌المقدس، مردم فلسطین تظاهرات کردند و آمریکا و رژیم آل‌سعود در کنار رژیم صهیونیستی، مردم را به خاک و خون کشید و بیش از 60 نفر به شهادت رسیدند که در میانشان هشت کودک هم بود و 3 هزار فلسطینی مجروح شدند که 250 کودک و 79 زن در میانشان دیده می‌شود.

امام جمعه گرگان با بیان اینکه رژیم صهیونیستی حمام خون راه انداخته است، تاکید کرد: اصولا تاریخ نشان داده است که ستمگران چند صباحی جولان می‌دهند ولی در نهایت شکست می‌خورند، ما هم بی‌صبرانه در انتظار شکست و دربه‌دری خانواده آل‌سعود هستیم که این چنین در یمن، فلسطین و سوریه جنایت می‌کنند و آن روز دور نیست.
نورمفیدی با تاکید بر اینکه نامه ترامپ به شیوخ منطقه و تحریک آنان و راه انداختن ایران‌هراسی، مسئله تازه‌ای نیست، گفت: ترامپ در پی این است که اجماعی در منطقه علیه ما ایجاد کند و پول این شیوخ را از آنان بگیرد.

وی اضافه کرد: شیوخ منطقه بدانند که امنیت منطقه باید به دست خود آنان تامین شود و نباید به آمریکا اعتماد کرد برجام، سند غیرقابل اعتماد بودن ترامپ و آمریکاست.

امام جمعه گرگان گفت: قصد ایران امنیت منطقه است و برای امنیت منطقه است که خود را به زحمت انداخته است، امنیت پایدار منطقه، باید به دست خود مسلمانان تحقق یابد. 

*ماه مبارک رمضان فرصتی برای خودسازی است

نورمفیدی همچنین ماه مبارک رمضان را فرصتی برای خودسازی دانست و گفت: در این ماه، زمین و زمان، عرش و فرش و ملائکه، دست به دست هم داده‌اند تا بندگان خدا را در میهمانی خدا پذیرایی کنند.

وی تاکید کرد: ممکن است این فرصت دیگر پیش نیاید پس باید حداکثر استفاده را ببریم، دل‌ها هم مانند اشیاء چرک می‌شوند، مثل خانه‌ها، لباس‌ها و چیزهای دیگر، چرک اشیاء دیده می‌شود اما چرک دل‌ها شاید دیده نشود و یا به راحتی دیده نشود و متوجه نباشیم.

امام جمعه گرگان خاطرنشان کرد: استغفار که این همه در قرآن کریم و دستورات ائمه اطهار آمده است برای این است که این چرک دل را پاک کند و بزداید، از این تاکیدات و دستورات معلوم می‌شود که دل هم چرک می‌شود.

نورمفیدی با اشاره به اینکه امام صادق (ع) می‌فرماید برای انسان سه روز است؛ روزی که گذشته است و روزی که در آن قرار دارد و روزی که نیامده است، تصریح کرد: روزی که گذشته دیگر گذشته است و نمی‌آید و روزی هم که نیامده است هیچ معلوم نیست وقتی می‌آید ما باشیم یا نباشیم، پس بنده خدا باید روزی را که در آن قرار دارد قدر بداند.

وی ادامه داد: رمضان امسال را هستیم و معلوم نیست رمضان آینده باشیم یا نباشیم، پس قدر این ماه را بدانیم و استغفار کنیم و از بندگان خوب خدا باشیم.

امام جمعه گرگان گفت: توصیه می‌کنم مخصوصا از سحرهای این ماه مبارک بهره ببرید و اگر در طول سال نماز شب نمی‌خوانید در این ماه خود را مقید به خواندن نماز شب کنید.
نورمفیدی در پایان، خود و دیگران را به رعایت تقوای الهی دعوت کردند./فارس

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.