1396-01-04 09:34
2780
0
36956
مکانی در تركمن صحرا؛

نان گرم سنتی در جاده آلمان + تصاویر

اگردر ایام نوروز گذری به استان گلستان داشتید در جاده آلمان با نان گرم سنتی پذیرایی خواهید شد.

به گزارش گلستان ما به نقل از باشگاه خبرنگاران ، این جاده همان مسیر اصلی تردد شهرستان ترکمن وآق قلا به طول 55 کیلومتر است که مردمان محلی با نام جاده آلمان می شناسند جاده ای که در زمان جنگ جهانی دوم تانکهای آلمان از آن عبور می کردند.

مسیر سرسبز این جاده که هم اکنون با کشتزارهای گندم وجو و کلزا جلوه  خاصی دارد با نان محلی گرم ، زیبایی و گرمای دو چندانی به خود می گیرد.

نان گرم درجاده آلمان

با تعاریف بالا اگر قصد کردید به این جاده بیایید از سه راهی روستای یساقی در جاده گرگان کردکوی وارد جاده  بندرترکمن شوید و سپس به طرف آق قلا حرکت کنید ، در این مسیر به روستای صحنه سفلی می رسید و خواهید دید که در کنار جاده  زنان ترکمن با نان گرم در تنورهای هیزمی پذیرای مسافران نوروزی هستند.

نان گرم درجاده آلمان

از مزایای این نان گرم سنتی طبیعی بودن و پخت هیزمی در تنور است و اگر هم باچای داغ و کباب داغ همراه باشد مزه خاص تری دارد.

زنان ترکمن دوشادوش مردان زحمتکش خود هرچند اندک در اقتصاد خانواده خود در این ایام سهیم هستند.

نان گرم درجاده آلمان

ترکمن صحرا یکی از زیباترین مناطق ایران است که درآن انواع غذاها ونانهای سنتی پخت می شود ازجمله نان سفید محلی فتیر ، پشمه ، قاتلمه و بورک ....

بعد تهیه نان می توانید سری هم به دهکده توریستی شهرستان آق قلا بزنید که تمام آداب ورسوم ترکمن ها را به صورت یک جا ببنید ودر ادامه مسیرهم میتوانید از بازارچه مرزی اینجه برون دیدن کنید شما کافی در مسیرحرکت خود تقریبا 75 کیلومتر از بندر تا مرز اینچه برون حرکت کنید.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.