1396-04-27 16:02
1007
0
41612
رییس کمیته امداد گمیشان خبر داد؛

رشد 64 درصدی پرداخت زکات توسط مردم گمیشان

رییس کمیته امداد گمیشان گفت: مبلغ یک میلیارد و 410 میلیون ریال زکات در سه ماهه نخست سال 96 در سطح شهرستان جمع آوری شده است که این میزان نسبت به زمان مشابه در سال گذشته رشد 64 درصدی داشته است.

به گزارش گلستان ما، عباس عباسی رییس کمیته امداد شهرستان گمیشان در گفتگو با خبرنگار ساحل گمیشان گفت: پرداخت زکات باعث پاکی اموال و برکت در زندگی می شود و یک فریضه واجب الهی برای کمک به نیازمندان است و از بین بردن فقر در جامعه است که در واقع سپاسگزاری و شکر نعمت های خداوند هم محسوب می شود .

وی در ادامه گفت: زکات جمع آوری شده توسط کمیته امداد طبق خواسته پرداخت کننده و به نیازمندانی که معرفی می کند و یا مصارف عمرانی که مد نظر دارد زیر نظر کارشناسان ما پرداخت می شود و از این بابت جای هیچ گونه ابهامی وجود ندارد.

عباسی در ادامه گفت: به طور معمول 60 درصد زکات پرداختی برای کمک به فقرا و 40 درصد برای کارهای عمرانی و عام المنفعه مثل مسجد سازی، جاده سازی، ساخت پل و درمانگاه صرف می شود.

رییس کمیته امداد گمیشان در ادامه تاکید کرد: تمام زکات پرداختی توسط مردم یک روستا و شهر برای کارهای عمرانی و کمک به نیازمندان همان روستا هزینه خواهد شد و ریالی از آن در محل دیگری صرف نخواهد شد.

عباسی در پایان گفت: مبلغ یک میلیارد و 410 میلیون ریال زکات در سه ماهه نخست سال 96 در سطح شهرستان جمع آوری شده است که این میزان نسبت به سه ماهه نخست سال 95 شد 64 درصدی داشته است.

انتهاي پيام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.