1396-06-05 13:09
540
0
43261
مسئول پلیس فتا گلستان مطرح کرد:

برداشت اینترنتی غیرمجاز نوجوان گرگانی از حساب پدر

مسئول پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان گلستان از شناسایی نوجوان گرگانی که ۴۵ میلیون ریال از حساب پدرش به صورت اینترنتی برداشت کرده بود، خبر داد.

به گزارش گلستان ما؛ سروان وحید صاحبکاران اظهارداشت: شهروندی با مراجعه به این پلیس با ارائه مرجوعه قضایی اعلام کرد، از حساب بانکی‌اش در چند مرحله به صورت غیرمجاز برداشت صورت گرفته که مراتب با تشکیل پرونده‌ای در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: با بررسی‌های  صورت گرفته محرز شد برداشت از حساب وی به صورت خرید اینترنتی بوده که پس از انجام تحقیقات فنی و اطلاعاتی متهم  شناسایی و به این پلیس فرا خوانده شد که ‌پس از تفهیم اتهام و رویت ادله غیرقابل انکار اعتراف کرده و اظهار کرد فرزند شاکی است و به علت عدم تامین نیاز مالی از سوی خانواده اقدام به انجام این کار کرده است.

مسئول پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان گلستان گفت: با تکمیل تحقیقات، متهم به همراه پرونده  جهت سیر مراحل قضایی به دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان گرگان  اعزام شد.

وی تصریح کرد: بیشتر پرونده‌های مالی با عنوان برداشت غیرمجاز از حساب بانکی  افراد به علت سهل‌انگاری  شهروندان در حفظ و نگهداری از کارت و اطلاعات مندرج بر روی آن است و اطلاعاتی مانند شماره کارت‌، تاریخ انقضا، کد امنیتی و رمز کارت که بیشتر کلاهبرداران اینترنتی به دنبال دستیابی به آنها هستند.

سروان صاحبکاران گفت: سارقان اینترنتی شیوه‌ها و شگردهای مختلفی به کار می‌گیرند تا  اطلاعات مالی و بانکی کاربران را به دست آورند لذا می‌بایست شهروندان نکات امنیتی مربوطه راجدی گرفته و ضمن فعال کردن سرویس دریافت پیامک حساب، کارت بانکی و اطلاعات آن را  فقط نزد خود نگهدارند  و از اعتماد بی جا به دیگران پرهیز کنند.

مسئول پلیس فتای استان گلستان، سایت پلیس فتا را دریچه ارتباطی با شهروندان خواند و افزود: پلیس فتا از هموطنان درخواست می‌کند در صورت مواجه شدن با موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس Cyberpolice.ir بخش ثبت گزارش مردمی گزارش کنند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.