1396-10-06 11:03
976
0
48342
مدیرکل تعاون و کار و رفاه اجتماعی:

گمیشان با 21/4 بالاترین نرخ بیکاری سال 95 در گلستان را داشت/ تخصیص 860 میلیون تومان برای توسعه مشاغل خانگی در گمیشان

مدیرکل تعاون و کار و رفاه اجتماعی گفت : هر روستایی که بتواند با مشارکت 25 خانوار تعاونی تشکیل بدهد و طرح ها اشتغالزایی ارائه کند از تسهیلات ویژه دولت با کار مزد پایین بهره مند می شود.

به گزارش گلستان ما به نقل از ساحل گمیشان، سعید مازندرانی مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان در جلسه شورای اداری گمیشان گفت: طبق آمار در سال 95 نرخ بیکاری در استان گلستان 12/6 درصد بوده است و این آمار در شهرستان گمیشان با 9 درصد افزایش به 21/4 دهم درصد رسید و بالاترین نرخ بیکاری در استان را به خود اختصاص داد.

مشاغل خانگی فرصت بزرگ برای کاهش نرخ بیکاری در گمیشان است

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی در ادامه گفت: مشاغل خانگی فرصت بسیار مهمی برای کاهش نرخ بیکاری و رشد اقتصادی خانوارهاست به شرط آنکه مردم حساب شده عمل کنند و به سراغ مشاغلی که در بازار اشباع شده است نروند و قبل از هر اقدامی نیاز بازار را بسنجند تا در فروش محصولات خود دچار مشکل نشوند.

31

وی در ادامه گفت: در سال گذشته 2 میلیارد تومان تسهیلات برای مشاغل خانگی در استان اختصاص یافت و این میزان امسال به 19 میلیارد و 200 میلیون تومان افزایش یافته است و سهم شهرستان گمیشان 860 میلیون تومان است.

7 درصد یارانه برای شهرستانهای محروم و مرزی و روستاها در نظر گرفته شده است

مازندرانی گفت: برای توسعه شهرستاهای محروم و مرزی و روستاهای دور افتاده تسهیلات ویژه با یارانه ارائه می شود و به همین منظور بیش از 20 میلیارد تومان به شهرستان گمیشان اختصاص یافته است و مردم باید با ارائه طرح های با توجیه اقتصادی این بودجه را در جهت اشتغال جوانان منطقه جذب کنند و در صورت کوتاهی این اعتبار به شهرستان های دیگر که طرح های بهتری دارند واگذار می شود.

انتهاي پيام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.