1397-03-13 10:32
1626
0
53997
مدیرکل بنادر و دریانوردی گلستان:

بندر سبز خزری در ساحل گمیشان آماده واگذاری به سرمایه‌گذاران است

مدیرکل بنادر و دریانوردی گلستان گفت: با پایان مطالعات امکان‌سنجی احداث بندرسبز خزری در ساحل گمیشان، آماده حضور سرمایه‌گذاران در منطقه هستیم.

به گزارش گلستان ما به نقل از تسنیم، الهیار اسعدی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهارداشت: بنادر گز و ترکمن به دلیل پسروی آب دریای خزر و رژیم رسوب‌گذاری، امکان احیاء برای کاربری‌های تجاری را ندارند.

وی با بیان اینکه در نوار ساحلی استان فقط منطقه در گمیشان و خواجه‌نفس امکان ساخت بندر وجود دارد، افزود: سازمان بنادر و دریانوردی فاز نخست مطالعات احداث بندر سبز خزری در ساحل شهرستان گمیشان را به اتمام رسانده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان با اشاره به کاربری گردشگری و تفریحی بندر سبز خزری بیان داشت: با پایان مطالعات امکان‌سنجی آماده حضور سرمایه‌گذاران در منطقه هستیم.

وی گفت: براساس مطالعات امکان پهلوگیری کشتی‌های مسافری و تفریحی در این منطقه از ساحل وجود دارد و این مسئله هم به برخی از دستگاه‌های اجرایی از جمله میراث‌فرهنگی اعلام شده است.

اسعدی افزود: سازمان بنادر و دریانوردی این آمادگی را دارد که از سرمایه‌گذاران در بندرسبز خزری حمایت کرده و شرایط صدور مجوزها را نیز تسهیل کند.

وی با اشاره به وضعیت بندرخواجه نفس هم گفت: سرمایه‌گذار در این منطقه فرصت‌سوزی کرده است. با این حال پرونده این سرمایه گذاری باز است تا در صورت انجام مجدد مطالعات فنی و هندسی و مطالعات اقتصادی آن، مجوز بار دیگر تمدید شود.

اسعدی اظهار داشت: با توجه به پیگیری‌های استاندار و معاون عمرانی استانداری به زودی درمورد خواجه‌نفس تصمیم‌گیری خواهد شد.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.