1397-11-08 09:44
1434
0
60712
فرماندار گمیشان خبر داد؛

اعتماد نظام به مردم ترکمن قابل تحسین است/شهرک تخصصی شیلات گمیشان ساخته شد

فرماندار گمیشان گفت: این از برکات نظام است که یک فرماندار ترکمن با زبان خودشان با مردم صحبت می کند و اعتماد نظام به مردم ترکمن قابل تحسین است.

به گزارش  گلستان ما؛  امیرشیرتوماج امروز در نشست ستاد خبری چله  انقلاب اسلامی اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران بعنوان یک انقلاب اجتماعی است که کلیه ابعاد زندگی فرهنگی سیاسی و اقتصادی مردم دست خوش تغییر شد.

وی افزود: امام راحل بعد از فعالیت های بسیار خود و یارانش حرف تازه ای در عرصه بین الملل داشت و بر دو بلوک شرق و غرب قد علم کرد. از همان روزهای ابتدایی کشورهای غربی و شرقی مخالف انقلاب اسلامی بودند و ترورها و و نا امنی ها را به کشور ما تحمیل کردند .

فرماندار گمیشان با بیان اینکه امروز به امام و رهبری درختی تنومند شده است، تصریح کرد: امروز میراث دار شهدای گرانقدر و ایثار گران هستیم و این وظیفه مارا سنگین می کند.

وی با بیان اینکه دشمنان بارها اعلام کردند که نخواهند گذاشت انقلاب اسلامی چهلمین سالگرد را ببیند، بیان کرد: به فرموده مقام معظم رهبری فرصت خدمت محدود است و اما خدمات باید به سرعت برای مردم انجام شود .

اعتماد نظام به مردم ترکمن قابل تحسین است

به گفته توماج؛ شهرستان گمیشان جز 31 شهرستان کمتر توسعه یافته کشور است و برای اینکه توسعه رو به جلو داشته باشد نقشه راه را برای توسعه راهبری تدوین کردیم .

وی با بیان اینکه همه مردم شهرستان اهل سنت و دریا دل هستند، بیان کرد: این شهرستان 72 شهید به انقلاب اسلامی تقدیم کرد. میزبان دو شهید غواص و شهدای منا هستیم و در همه مناسبت ها حضور پرشور و فعال دارند . امروز تلاش خود را می کنیم ، محصول انقلاب اسلامی (استقلال آزادی جمهوری اسلامی) را برای مردم بازگو کنیم .

وی یادآورشد: از ابتدای سال 97 شاهد حضور هفت وزیر و 14 معاون وزیر و 10 نوبت حضور استاندارد در ده ماه اخیر بودیم که نشان می دهد برای مسئولان فرقی نمی کند که مسئولیت ها را به اهل سنت بسپارند و این از برکات نظام است که یک فرماندار ترکمن با زبان خودشان با مردم صحبت می کند و نظام به او اعتماد می کند درحالی که پیش از این امکان ارتباط با بخشدار هم فراهم نبود.

توماج با بیان اینکه در قبل از انقلاب شهرستان گمیشان نزدیک به 25 هزارهکتار داشت، افزود: امروز نزدیک به 68 هزار هکتار زمین زراعی در این شهرستان وجود دارد.

وی همچنین گفت: 25 دستگاه کمباین درگمیشان در قبل از انقلاب وجود داشت که به برکت انقلاب امروز به 2هزار 59 ادوات کشاورزی رسیده است. آمار خانه های بهداشت قبل از انقلاب 437 و نیم متر مربع بود و اکنون به 8 هزار 100 متر مربع رسیده است.

بعد از انقلاب 89 باب مدارس ساخته شد

توماج ادامه داد: در قبل از انقلاب 25 ترانس برق و 4هزار و 53 مشترک وجود داشت که به برکت نظام 17 هزار و 700 مشترک برق با بیش از 330 ترانس برق وجود دارد.

وی اضافه کرد: در حوزه آب و فاضلاب شهری نیز20 کیلومترخط و 936 مشترک وجود داشت و الان بیش از 138 کیلو متر و 5 هزار مشترک داریم.

توماج نرخ باسوادی شهرستان گمیشان 99/5 درصد اعلام کرد و گفت: در بعد از انقلاب 89 باب مدارس ساخته شد و فقط 133 باب در 3 سال اخیر رسیده است.

وی همچنین گفت: بعد از انقلاب 308 کیلومترجاده این شهرستان آسفالت شد که به برکت انقلاب اسلامی هیچ راهی در گمیشان نیست که شوسه باشد.

توماج با بیان اینکه عقب ماندگی گمیش تپه در زمان رضا خان اتفاق افتاد، شهرستان گمیشان  را دارای دو شهر و 31 روستا بیان کرد وافزود : بعد انقلاب 34 هزار و 280 کانیوو و بیش از 19 هزار 75متر مربع آسفالت شده است.

وی با اشاره به سفراخیر رئیس جمهور به استان گلستان گفت: زهکشی اراضی بیش از 33هزارهکتار با کانال های 3 و 4 انجام دادیم که براساس گزارش جهاد کشاورزی 2 الی سه تن افزایش یافته است که در قالب اقتصاد مقاومتی است و باعث افزایش درآمد پایدار شده است.

ادامه ساخت سایت میگو با سرمایه گذاران بومی

توماج با بیان اینکه اگر جامعه کشاورزی ما  دارای در آمد خوبی باشد، کل بازار ما پویا می شود، اذعان کرد: در حوزه جاده ای جاده ناردالی ، ارتباط گمیشان به سیمین شهر به گرگان در زمان 37  دقیقه انجام می شود. جاده دیگری نیز در7 کیلومتر بعد از 12 سال رقم زدیم و جاده سقرتپه 4 و نیم کیلومتر اجرایی شده و مطالعه چهاربانده به بندرترکمن مطالعاتش امسال تمام می شود که نیازمندنگاه ویژه نماینده غرب و استاندارهستیم.

وی  در حوزه کشاورزی و صیادی اذعان کرد:  فازنخست سایت میگوی شهرستان با 4 هزار هکتار ساخته شدکه فعلا870 هکتار بصورت مفید بچه میگو ها را پرورش می دهد و امروز بیش از 2500 تن برداشت می کنیم. در سال های اولیه سرمایه گذاران خارج از استان بودند .

فرماندار گمیشان با بیان اینکه سعی کرده ایم که از افراد بومی استان برای ادامه سرمایه گذاری استفاده کنیم، گفت: امروز 75 درصد این محصولات به روسیه، چین و کشورهای عربی و ..صادر می شود. در این حوزه به ازای هر دو هکتار یک نفر اشتغال می شود.

وی بیان کرد: بعد از 9 سال شهرک تخصصی شیلات گمیشان با نزدیک به 6 واحد تحویل داده و که یک واحد صنعتی آن فعال است 150 نفر از بانوان شهرستان مشغول به فعالیت هستند.

به گفته توماج؛ در حوزه طرح های هادی 31 روستای ما بخشی یا تمام آن انجام شده است.

تصویب ساخت بیمارستان 64 تختخوابی با بودجه 50 میلیارد تومان

وی به تصویب ساخت بیمارستان 64 تختخوابی با بودجه 50 میلیارد تومان اشاره کرد و گفت: این مهم ارزوی مردم منطقه بود که در سفر رئیس جمهور از طریق ماده 23 مصوب شد که به زودی با حضور سرپرست وزارت بهداشت کلنگ زنی خواهیم کرد .

توماج ابراز کرد: دو مرکز جامع سلامت در شهرستان فعال هستند که بزودی تجهیزات آن را تکمیل می کنیم.

وی در حوزه میراث فرهنگی شهرستان گمیشان هم گفت: به زودی اسفالت جاده چارقلی را از اعتبارات ملی انجام می شود که تنها ساحل شنی استان با طرح توجیهی خوب در حوزه اکوتوریسم را فعال خواهیم کرد. سالن ورزشی قلاجیق بعد از 13 سال انتظارو پروژه نیمه تمام مجتمع فرهنگی گمیشان نزدیک به 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که امیدواریم آن را به اتمام برسانیم.

فرماندار گمیشان در خصوص برنامه های فرهنگی گفت: برای تبیین دستاوردهای انقلاب برای مردم خصوصا نسل سوم برنامه های فرهنگی متعددی از جمله برگزاری  یادواره  شهدا، جنگ انقلاب، برپایی میز خدمت در ۴۰ روستا، اقامه نماز شکرانه در گمیشان، دیدار چهل مدیر با چهل شهید و چهل مدیر با چهل مدرسه برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.