1395-11-28 16:59
1511
0
35361
کارهای کرده و نکرده در اسلام آباد گنبدکاووس؛

قدم‎های سنگین برخی دستگاه‎ها برای برداشتن گام‎های پایانی در اسلام آباد

محله اسلام آباد از حاشیه نشینی شهر گنبدکاووس است که در طول این مدت اقدامات زیادی برای بهبود وضعیت آن انجام شده اما به نظر می رسد، قدمهای برخی دستگاهها برای برداشتن گامهای پایانی سنگین شده است.

به گزارش قابوس نامه،محله اسلام اباد یکی از نقاط آسیب پذیر در استان گلستان شناسایی شده است که بهبود وضعیت آن به صورت جهادی در دستور کاری به نام طرح شهید شوشتری  قرار گرفت، دستگاهها ورود پیدا کردند و هر کدام به نوبه خود سهمی در بهسازی و بهبود وضعیت این محله که به روستای قلندر اباد متصل شده بود، برداشتند.

حالا نزدیک به بیش از یک سال از این داستان می گذرد و مسئولین با بیان اقدامات انجام گرفته و نگرفته گرد هم آمدند تا جمع بندی داشته باشند، جمع بندی که فرماندار ویژه گنبدکاووس در آن می گوید: گزارشهای دستگاههای اجرایی تکرار همان 6 ماه پیش است.

معتمد محله اسلام آباد درجمع مسئولین می گوید: اقدامات بنیاد مسکن در جهت الحاق این محله به روستای قلندرآباد، جدول کشی و آسفالت از مهمترین اقدامات این منطقه دانست که باعث شادی و دلگرمی مردم شد و از سویی اقدامات جوانان فرهنگی سپاه نیز تشکر می کنم و دستگاههایی که اقدامات زیادی را در این روستا انجام دادند.

مشکل ساخت و ساز در محله اسلام اباد

رضا بهمن با بیان اینکه خیابان شمالی اسلام اباد روشنایی نیاز دارد، می افزاید: در خصوص قرارگیری سطل های زباله روستا در جلوی درب منازل با مشکل روبرو شدیم، چون هفته ای یک بار اقدام به جمع آوری زباله می شود، برای همین بوی نامطبوع آن روستا را فرا می گیرد، در صورت امکان جمع آوری به هفته ای دو بار افزایش دهند.

وی به موضوع دریافت مجوز از میراث فرهنگی در بحث ساخت و سازها، اشاره می کند و می گوید: میراث فرهنگی شهرستان مجوز نمی دهد مردم در روستا در بحث دریافت مجوزهای خود به خاطر ارجاع به میراث فرهنگی با مشکل روبرو هستندو ساخت وسازها به کندی پیش می رود.

این فرد که  به نمایندگی از مردم روستای اسلام آباد در جلسه حضور داشت، می افزاید:‌مشکل دیگری که با آن در روستای اسلام آباد مواجه هستیم، شناسنامه نداشتن برخی از ساکنین آنجاست که از مسئولین می خواهم پیگیری کنند.

شهردار گنبدکاووس نیز با بیان اینکه در محله های سیدآباد، بدلجه، افغان آباد و چای بوئین اقداماتی انجام گرفته است که 100 میلیارد ریال در این مکانها هزینه شده و تکمیل پروژه ها نیازمند 130 میلیارد ریال دیگر است که با توجه به اعتبار پیش بینی  در استانداری و تحقق 25 درصدی اعتبار 1 هزار میلیارد ریالی طرح شهید شوشتری نیازمند تخصیص بودجه هستیم.

در این مراسم رئیس اداره فنی و حرفه ای گنبدکاووس نیز به اقدامات انجام شده از ابتدای سال 94 اشاره کرد و افزود:  در مرحله اول 12 نفر در دوره اتوماسیون اداری آموزش دیدند و ما در این رستا دوره 20 نفر آموزشی مانتو دوزی و نازک دوزی زنانه نیز برگزار کردیم،‌از سوی دیگر اصلاح سر رایگان برای جوانان ونوجوانان نیز از دیگر اقدامات این اداره در روستای اسلام آباد بوده است.

عباسی در پایان به اشاره به نیازسنجی در این روستا، از برگزاری دوره پرورش قارچ در این روستا جهت افزایش مهارت روستاییان یاد کرد.

همچنین رئیس شبکه بهداشت گنبدکاووس نیز به فعالیت های انجام شده در این  نقطه با هدف سلامت روان اشاره کرد و افزود:  دوره های پیشگیری از سوء مصرف مواد مخدر و طرح آموزش در حاشیه نشینی برای  2 هزار و 819 نفر در مناطق بدلجه، افغان آباد و شهرک انقلاب برگزار شده است.

در ادامه بخشدار بخش مرکزی نیز با اشاره به نصب ترانس برق، قراردادن 28 عدد سطل زباله و پیاده سازی طرح هادی با مشارکت بنیاد مسکن اشاره کرد.

گفتنی است احداث فضای ورزشی روباز، برنامه علمی و مذهبی طرح نشاط، احداث مهدکودک و ترویج فرهنگ کتابخوانی و پارک موضوعاتی بود که پیرامون آن در جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر به بحث و گفتگو گذاشته شد. 

انتهای پیام/

مطالب مرتبط:

گزارش‎های تکراری 6 ماه گذشته دستگاه‎ها از اسلام آباد/ اقدامات را دستگاه به دستگاه رصد کنید

اسلام آباد با وجود کدشناسایی باز هم زیر پونز نقشه ایران مانده

اسلام آباد گنبد همچنان با محرومیت دست و پنجه نرم می کند + تصاویر

آسفالت، خانه بهداشت، روشنایی؛ گام‌هایی در مسیر محرومیت زدایی اسلام آباد

اسلام آباد گنبد در مسیر سازندگی / تصاویر

کلاس های فرهنگی، آموزشی با همت جوانان گنبدی در اسلام آباد برگزار می شود / تصاویر

از استفاده ابزاری دستگاهها از خبرنگاران تا مشکلات در حال پیگیری منطقه اسلام آباد

جشن شکرگزاری الحاق اسلام آباد به قلندر آباد گنبد برگزار شد/ این ابتدای کار مسئولین است + تصاویر

 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.