1395-12-05 15:57
1205
0
35693
رئیس مرکز بهداشت گنبدکاووس:

20 تا 30 هزار نفر از روستاییان در ماه از مراکز بهداشتی خدمات می‎گیرند

رئیس مرکز بهداشت گنبدکاووس گفت: به طور میانگین و در مجموع 111 مرکز بهداشتی حوزه روستایی به 20 تا 30 هزار نفر در ماه خدمات می دهند.

به گزارش گلستان ما به نقل از قابوس نامه، فرهاد بدیعی با بیان این مطلب،افزود: سامانه 1490 برای اطلاع و گزارش از سلامت بهداشتی امکنه است که خانواده ها می توانند به صورت پیامکی با ما در ارتباط باشند.

بدیعی با اشاره به ارائه خدمات به 20 تا 30 هزار بیمار در حوزه روستایی، تصریح کرد: اگر مردم ما به نوع تغذیه خود دقت کنند در 10 تا 15 سال آینده با کاهش بسیار از بیماری ها روبروی هستیم، این دقت در شیوه تغذیه به سه مورد قند، روغن و نمک به طور کلی بسط داده می شود.

وی با بیان اینکه از یکم اسفند بسیج سلامت نوروزی به راه افتاده است، گفت: به طور کلی 17 تیم فعال در حوزه شهری و روستایی بر حدود پنج هزار امکنه نظارت دارند و ما در این بین یک هزار و 394 امکنه حساس نیز انتخاب شده است که بازدید ویژه تری بر روی آنها انجام می شود.

بدیعی در ادامه به ایجاد 4 پایگاه درمانی در حاشیه گنبدکاووس اشاره کرد و افزود: به طور میانگین نزدیک به 25 هزار نفر در حاشیه شهرهای گنبدکاووس زندگی می کنند که یکی از اقدامات این مراکز غربالگری روان است.

وی در ادامه گفت: گنبدکاووس دارای هفت بیمارستان دولتی و خصوصی، 111 خانه بهداشت روستایی، 27 مرکز درمانی بهداشتی و نیز چهار پایگاه خدماتی سلامت ویژه حاشیه شهر می باشد.

محمد حسن رجبی نیز با بیان اینکه در بیمارستانهای صحرائی در مناطق محروم دوره اول آن در مراوه تپه با ویزیت 5 هزار نفر انجام شد، افزود: بیمارستانهای صحرائی تمرینی برای شرایط بحرانی است که در دوره دوم با 6 هزار و 500 ویزیت در منطقه محروم کرند و در دوره سوم با 9 هزار و 800 ویزیت درمنطقه محروم گلیداغ برگزار شد.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.