1395-12-06 08:59
1694
0
35699
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

تعاونی ها جایگاه خود را به دست نیاوردند / بخش دولتی به نوعی رقیب تعاونی ها شده است

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان گفت: در کشورهای زیادی سهم دولت در فعالیت های اقتصادی 20 درصد است و بخش خصوصی و تعاونی ها 80 درصد فعالیت ها را انجام می دهند، ولی در کشور ما 60 درصد فعالیت های اقتصادی مربوط به دولت است.

به گزارش گلستان ما به نقل از قابوس نامه، سعید مازندرانی با بیان این مطلب در جمع برخی از مدیران تعاونی های گنبدکاووس، تعاونی ها رایکی از ارکان مهم اقتصادی دانست و افزود: در شان و جایگاه تعاون نتوانسته ایم ارائه خدمات دهیم، تعاونی ها جایگاه و شانیت خود را به دست نیاوردند و ما نتوانستیم از ظرفیت تعاونی ها استفاده کنیم، نزدیک به 11 هزار تعاونی ثبت شده در گلستان وجود دارد که قریب به 70 تا 80 درصد جمعیت گلستان عضو آنها هستند.

وی با برشمردن علت اینکه چرا تعاونی ها نتوانستند تا جای ممکن موفق باشند،‌ گفت: فرهنگ تعاون گری در جامعه ضعیف است و همکاری و روحیه تعاون در اقتصاد کمتر جواب داده است، موضوع بعدی که باعث ایجاد مشکل در تعاونی ها شده، نبود مدیران کارآمد را می توان از دلایل ضعف آنها برشمرد، از دیگر موضوعات دیگر می توان به قرارگیری دولت در مقابل بخش خصوصی و تعاونی ها به نوعی رقیب آنها اشاره کرد.

مازندرانی در ادامه نفوذبرخی دستگاهها در انتخابات تعاونی ها را یکی دیگر از این مشکلات دانست، تصریح کرد: قانون اساسی می گوید که دولت می تواندبه تعاونی ها نظارت کند و با این اقدام از انحرافات تعاونی ها جلوگیری کند ولی برخی از گروهها نفوذهایی در تعاونی ها انجام داده و اهداف و سیستم را تحت تاثیر قرار می دهند.

تعاونی ها باهم متحد شوند

مدیر کل تعاون،‌کار و رفاه اجتماعی گفت: اینکه تعاونی شکل بگیرد و جایی که به سوددهی می رسد گروهی سعی می کنند از آن منافع به نفع گروه خاصی تغییر بدهند، این خودش یک معضل است.

وی با تاکید بر اینکه وضعیت تغییر نمی کند،‌مگر اینکه خود به دنبال تغییر باشیم، اظهار کرد: تعاونی ها باید ارتباط خود را با هم بیشتر کنند ، این راه باعث می شود تا مشکل بازارفروش تا حدودی حل شود.

سعید مازندرانی با بیان اینکه اتاق تعاون باید مشکلات تعاونی ها را بگوید و مطالبه کند، ادامه داد: تعاونی ها باید باهمدیگر متحد شوند و در زمینه های تخصصی باهم فعالیت کنند، کمیته های تخصصی داشته باشند و جایگاه اتاق تعاون باید شکل بگیرد.

تعاونی ها گوشه گیری نکنند

وی با بیان اینکه دولت با وجود مشکلات اقتصادی، معضلاتی مانند سیل و گرد و غبار جهت حمایت به تعاونی ها توانمندی ندارد، گفت: تعاونی ها در این شرایط سخت باید با هم افزایی خود دلخوری ها را کنار بگذارند و از ظرفیت بزرگی که تعاونی ها دارند برای حل مشکلات تلاش کنند و گوشه گیری نکنند.

تعاونی ها ولی نعمتان ما هستند

مازندرانی با بیان اینکه مدیران تعاونی ها ولی نعمتان ما هستند، افزود: به مسئولین دستگاههای شهرستان هم گفتم تا با تعاونی ها با احترام برخورد کنند.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی گنبدکاووس نیز با بیان اینکه این جلسه با هدف ارتباط بیشتر تعاونی ها و پرهیز از انجام فعالیت های جزیره ای برگزار شده است تا تعامل خوب و موثری بین آنها انجام گیرد، یک هزار و 985 تعاونی در گنبدکاووس وجود دارد که 40 درصد آنها فعال هستند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.