1395-12-27 12:34
1221
0
36693
مدیر آموزش و پرورش گنبدکاووس:

سرعت تخریب مدارس بیشتر از سرعت ساخت آن است / مدارس را در تنگناهای مالی قرار ندهیم

مدیر آموزش و پرورش گنبدکاووس گفت: مدارس سعی می کنند تا افرادی تحویل جامعه دهند تا شهروندان خوبی برای شهر آینده باشند، انتظار داریم تا دستگاهها نیز با کمک در این راستا، مدارس را در تنگناهای مالی قرار ندهند.

به گزارش گلستان ما به نقل از قابوس نامه، فرج اله رزاقی با بیان اینکه به دنبال توسعه پایدارنیاز است که دستگاههای دیگر نیز در کنار آموزش و پرورش قرار بگیرند و دانش آموزان با قوانین و مقررات آینده آشنا شوند، افزود: تربیت شهروند مسئولین پذیر به صورت خاص متعلق به حوزه پاسخگویی تعلیم و تربیت است و سیاست گذاران مسائل آموزش و پرورش باید در این خصوص و هدایت دانش آموزان طبق برنامه 1404 حرکت کنند.

وی با اشاره به مصوبات جلسه گذشته، تصریح کرد: نگاه متفاوت به نیازمندی های آموزش و پرورش در حوزه خیرین مدرسه ساز و استفاده از ظرفیت های آنها در جهت فراهم کردن نیاز امنیت و مطالعه و از سویی مشارکت اتحادیه و بهره گیری از بنیاد برکت در جهت ساخت مدرسه از مصوبات جلسه گذشته بود.

احداث مدرسه شهرک بهارستان در دستور کار
معاون مدیر کل آموزش و پرورش گلستان در ادامه معضل نبود مدرسه ابتدایی و متوسطه در شهرک بهارستان را از دستور کارهای سال آینده دانست و افزود: گنبدکاووس با 150 مدرسه در حال تخریب، سرعت تخریب مدارس بیشتر از سرعت ساخت آنها است و باید همه سعی کنیم با مشارکت همدیگر مدرسه سازی فرهنگ شود.

فرج اله رزاقی در ادامه با بیان گزارشی از شورای آموزش و پرورش گنبدکاووس، تعداد مصوبات جلسات سال 95 را 50 مورد عنوان کرد و افزود: یکی از مسائلی که امروز مدارس ما با آن روبرو هستند، عوارض سالیانه ای است که آموزشگاهها باید پرداخت کنند، مدرسه ای که با پول حمایت مردمی در حال مدیریت است، 12 میلیون عوارض نوسازی برای آنها پرداختش امکان پذیر نیست، مدارس کمک می کنند به تربیت شهروند خوب و مسائل اجتماعی، سهم شهرداری نسبت به تربیت شهروندان خوب چقدر خواهد بود؟

مدیر آموزش و پرورش گنبدکاووس با اشاره به اینکه دستگاهها نگاه ویژه ای به مدارس داشته باشند، گفت: مدارس سعی می کنند کمک کنند تا کسانی تحویل جامعه بدهند برای شهری آگاه، برای همین از دستگاهها می خواهم تا کمک کنند تا مدارس را در تنگناهای مسائل مالی قرار ندهند..

فرج اله رزاقی با اشاره به اینکه ظرفیت مدارس در نقاط مرزی پر شده است، افزود: با توجه به برنامه ریزی های شهری نیاز است تا فضایی برای جذب دانش آموزای که نمی توانند در محل زندگی خود ادامه تحصیل داشته باشند در شهر داشته باشیم، برای همین نیاز است تا در افق برنامه های خود دایر کردن آموزشگاه شهرستان و برنامه ریزی برای جذب اینگونه از دانش آموزان داشته باشیم.

آخرین جلسه شورای آموزش و پرورش گنبدکاووس در سال 95 با حضور مسئولین برگزار شد و به همین مناسبت مدیر آموزش و پرورش گنبدکاووس با بیان اینکه سال جدید فرصتی است برای ایجاد تحول و تغییر از درون، گفت: عزم و اراده برای حرکت و تحول با تغییر در نگاه ایجاد می شود و این سال فرصتی است برای بخشیدن کینه ها و مهربانی کردن.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.