1396-03-03 06:25
1184
0
39403
رئیس سازمان نهضت سوادآموزی کشور:

وجود 8 میلیون و 800 هزار بی سواد در کشور/ بیش از 6 درصد جمعیت گلستان بیسواد مطلق است

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی کشور در جلسه شورای پشتیبانی نهضت سوادآموزی شهرستان گنبد گفت: طبق سرشماری سال 95 هشت میلیون و 800 هزار بی سواد بالای 6 سال در کشور داریم و بیش از 6 درصد استان گلستان نیز بیسواد مطلق است.

به گزارش گلستان ما به نقل از  قابوس نامه، علی باقرزاده با اعلام این خبر افزود از این میزان بی سواد در کل کشور 2میلیون و 700 هزار نفر زیر 50 سال هستند.

وی با اشاره به اینکه میانگین سن بی سوادی در کشور 29سال است افزود: این عدد مطابق با میانگین سن اشتغال و تولید در کشور است که باید به آن توجه داشت چرا که آسیب بی سوادی تنها در خواندن و نوشتن نیست بلکه آسیب های مختلفی دحوزه های اجتماعی،فرهنگی، ساسی و اقتصادی به همراه دارد.

photo 2017 05 23 16 55 41 Copy


باقرزاده با مهم خواندن آموزش ابتدایی وعمومی و اولویت و اهمیت آن در قیاس با آموزش عالی اظهار کرد: آموزش ایتدایی پایه و اساس است و در کشورهای مختلف جهان آموزش و پرورش به عنوان یک سرمایه‌گذاری به شمار می رود و دیگران برای حفظ آن تلاش می کنند در حالیکه در کشورما به عنوان یک نهاد در کنار سایر نهادها به آن نگاه شده است که اشتباه است.
رئیس سازمان نهضت سوادآموزی با اشاره به روند رو به رشد ریشه کنی بی سوادی بر لزوم تدوین برنامه هایی برای تشویق به سمت باسوادشدن و حفظ سواد تاکید کرد.

photo 2017 05 23 16 56 02 Copy

علی باقرزاده اضافه کرد:در حال حاضر  53 درصد ترک تحصیل ها در دوره ابتدایی به دلیل مشکلات اقتصادی است و همچنین  35 درصد مشکلات اجتماعی چون اعتیاد و  طلاق و ... و 12 درصد نیز مشکلات آموزشی باعث ترک تحصیل شده است. 

وی اظهار کرد: میانگین رشد سواد آموزی در دولت یازدهم نسبت به گذشته 14 برابر بوده است و استان گلستان نیز میانگین رشدی بالاتر از مینگین کشوری دارد.

باقرزاده بکارگیری روش های آموزشی متناسب با شرایط اقلیمی و محلی و استفاده از ظرفیت ادارات و نهاد ها را در روند مبارزه با بی سوادی بسیار اثرگذار خواند و استفاده بیشتر از این ظرفیت ها تاکید کرد.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.