1396-04-20 08:02
1076
0
41285
چراغعلی در گنبد عنوان کرد :

38درصد از دانشجویان گلستان سیگار استعمال می کنند/ داروخانه هایی که قرص گندم و برنج می دهند پلمپ شوند

مدیر کل امور اجتماعی استانداری گلستان گفت:وقتی آمار خودکشی با قرص برنج و گندم افزایش می یابد باید داروخانه هایی که این مواد را عرضه میکنند را پلمپ کنیم.

به گزارش گلستان ما به نقل از قابوس نامه؛ عبدالرضا چراغعلی، ظهر امروز در جلسه بررسیآسیب های اجتماعی در حوزه فرمانداریهای شرق گلستان در فرمانداری ویژه شهرستان گنبدکاووس با اشاره به اینکه استان گلستان مقصد مهاجرت است ، اظهار کرد: این امر باعث ازدیاد حاشیه نشینی و آسیب های دیگری چون اعتیاد، مفاسد اخلاقی و بیکاری و ... شده است .

چراغعلی با اشاره به رشد استعمال سیگار در نسل جوان افزود: سن استعمال سیگار در استان گلستان به 14 سال رسیده و 38 درصد از دانشجویان استان رسما سیگار استعمال می کنند .

وی تلنگری هم به بحث طلاق ها زد و تصریح کرد: در غرب استان از هر 2 ازدواج یکی منجر به طلاق میشود که این امر معضل بزرگی است و مسئولین باید با اهتمام ویژه راهکار ویژه ای ارائه دهند.

مدیر کل امور اجتماعی استانداری گلستان خاطرنشان کرد: کاهش آسیب های اجتماعی باید تبدیل به نهضت شود و تمام دستگاههای اجرایی برای این مسئله باید پای کار باشند و همه امکانات باید بسیج شده و اولویتها در این زمینه مشخص و پیگیری شوند .

چراغعلی که در گنبد کاووس سخن می گفت ، اذعان کرد: باید نشست های هفتگی با صاحب نظران و اصحاب رسانه و اساتید دانشگاهبیشتر شود ، همچنین تشکیل گروههای اندیشه ورز و تشکیل گروههای مشورتی و سازمان های مردم نهاد نیز تاثیرگذارند . 

وی با بیان اینکه کنترل اقدام به خود کشی 17 درصد افزایش داشته اضافه کرد: در سال 96 در زمینه کنترل خودکشی اقدامات خوبی انجام شد و آمار موفقیت آمیزی داشتیم و در سال 96 نیز با همین حساسیت به دنبال کاهش آمار در زمینه خودکشی هستیم .

چراغعلی با انتقاد از کسانی که در مقابل بعضی عرضه مواد قاچاق چون سم و قرص گندم بی تفاوت هستند افزود: وقتی آمار خودکشی با این مواد افزایش می یابد باید داروخانه هایی که این مواد را عرضه میکنند را پلمپ کنیم.

وی با اشاره به اینکه یکی از اصلی ترین شاخص های ارزیابی عملکرد فرمانداران در سال 95 و 96 ،فعالیت در حوزه مقابله با آسیب های اجتماعی خواهد بود ، تصریح کرد: در حال تهیه شناسنامه اجتماعی در استان هستیم تا موضوعات مختلف ایجاد آسیب اجتماعی مورد بررسی قرار گیرد.

انتهای پیام /

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.