1396-04-22 11:08
1262
0
41396
مسئول عقیدتی سیاسی سپاه نینوا گلستان:

حجاب و عفاف سنگر نفوذ ناپذیر در برابر توطئه های دشمنان اسلام است

مسئول عقیدتی سیاسی سپاه نینوا گلستان گفت: حجاب و عفاف سنگر نفوذ ناپذیر در برابر توطئه های دشمنان اسلام است که مهمترین مصداق عفاف مساله حجاب و پوشش است.

 به گزارش گلستان ما ؛ حجت الاسلام حسن گنجی مسئول عقیدتی سیاسی سپاه نینوا گلستان صبح امروز در مصاحبه با خبرنگار بسیج در خصوص عفاف و حجاب اظهار کرد: حجاب همواره بخشی عمده از رسالت انبیاء و اولیاء ادیان و علما بوده است به طوری که یکی از وظایف علمای دین و جامعه مقوله عفاف است.

وی افزود: اساس اسلام سعادت و نجات آدمی است و باورهای دینی و احکام اخلاقی و فقهی در احکام الهی مربوط به پوشش زن نیز با این فلسفه و حکمت حکیمانه صادر شده است.

مسئول عقیدتی سیاسی سپاه نینوا گلستان بیان داشت: زن با رعایت حجاب اسلامی، به تهذیب و تزکیه نفس و ملکات نفسانی پرداخته و قرب الهی را فراهم ساخته و زمینه رشد معنوی مردان را هم در اثر حفظ نگاه فراهم می کند.

حجت الاسلام گنجی تصریح کرد: مساله عفاف و حجاب بصورت مستند چندین بار در قرآن کریم مطرح شده که مراقبت از زینت بانوان و نحوه ارتباط با نامحرم و همچنین عدم الگو پذیری در نوع پوشش و راه و روش دشمنان از مصادیق بارز آن می باشد.

به گفته وی؛ امروز بانوان جامعه اسلامی باید از عفاف وحجاب که حافظ کرامت وجایگاه حقیقی و والای زنان است به خوبی حراست کنند.

مسئول عقیدتی سیاسی سپاه نینوا گلستان با بیان اینکه رعایت عفاف وحجاب یکی از جلوه های درخشان برای انسانهای مومن است، تصریح کرد: رعایت حجاب و عفاف فرمان الهی است وعامل مصونیت اجتماعی وپیشگیری از تخریب زنان است.

* دشمن در تلاش برای رواج بی حجابی و بی عفتی در جامعه است

حجت الاسلام گنجی تاکید کرد: دشمن می خواهد با رواج بدحجابی و بی حجابی هویت دینی زنان اسلامی را از بین ببرد وفرهنگ غربی خود را در سر تاسر جامعه ما نشر دهند.

وی با بیان اینکه حجاب و عفاف سنگر نفوذ ناپذیر در برابر توطئه های دشمنان اسلام است، افزود: مهمترین مصداق عفاف مساله حجاب و پوشش است.

* رعایت عفاف و حجاب وظیفه ای عمومی است

مسئول عقیدتی سیاسی سپاه نینوا گلستان با تاکید بر نقش پررنگ ادارات، نهاد ها و سازمان های دولتی در ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه، خاطرنشان کرد: همانطور که رهبر فرزانه انقلاب با بکار بردن واژه آتش به اختیار تلاش در تلنگر زدن به آحاد مردم جامعه نسبت به وظایف خود در قبال حفظ ارزش های اسلامی با محوریت برنامه های فرهنگی داشته اند، ما نیز به عنوان آحاد مردم و مسئولان باید در این راستا بصورت جهادی وارد عمل شویم.

حجت الاسلام گنجی گفت: به یقین رعایت عفاف وحجاب و نهادینه سازی این فرهنگ غنی باعث مصونیت از آفات وحفظ حریم انسان ها در جامعه می شود که رعایت حجاب و عفاف از آرمان های انقلاب اسلامی است که صیانت از آن وظیفه ای عمومی است.

وی بر اهمیت تربیت فرزندان از سوی خانواده ها و همچنین لزوم آموزش دقیق و تبیین مقوله عفاف و حجاب در مدارس و دانشگاه ها تاکید و بیان کرد: انسانی که بتواند ایمان و اعتقادات خود را قوی سازد بدون شک ظاهر وی نیز متناسب با آن تغییر کرده و پاکی فطرت و درون وی مشهود خواهد بود.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.