1396-06-26 09:54
858
0
44157
همسر شهید «تولی»:

شهید تولی نسبت به مسائل جهان اسلام حساس بود / هنوز با نبودنش کنار نیامده ام

همسر شهید تولی در دیدار دانشجویان خواهر دانشگاه فرهنگیان خوش خلقی و حساسیت نسبت به مشکلات مردم مسلمان را از ویژگی بارز همسر خود ذکرد و گفت: هنوز نتوانستم با نبودن همسرم کنار بیایم.

به گزارش گلستان ما به نقل از دانشجو سلام؛ جمعی از دانشجویان بسیجی پردیس امام خمینی دانشگاه فرهنگیان گرگان برای تجدید میثاق با شهدا به دیدار خانواده اولین شهید مدافع حرم استان رفتند.

در این دیدار همسر شهید غلامعلی تولی به بیان خاطراتی از این شهید عزیز برای دانشجویان پرداخت.

شهید غلامعلی تولی اولین شهید مدافع حرم از گنبد است که پیکر پاکش به میهن برنگشته است.

همسر شهید در این رابطه می گوید: انگار خود شهید می خواهد در گمنامی بماند چون بعد از شهادتش یادمانی برای وی در امامزاه یحیی ابن زید گنبد بنا شد که بعد از مدتی کتیبه سنگ مزارش از دو طرف ترک برداشته و اتفاقا مشخصات محل شهادتش نیز به اشتباه بر روی آن نوشته شده است.

وی گفت: کسی که شهید می شود از همان ابتدا شهید است چرا که شهید تولی از همان ابتدا با بقیه فرق داشت.

وی اخلاق خوش شهید را یکی دیگر از ویژگیش ذکر کرد و افزود: شهید اخلاق خوشی داشت و من هنوز هم نتوانستم با نبودنش کنار بیایم .

هسر شهید تولی از ارادت شهید به حضرت زهرا گفت و با بیان خاطره ای از همسرش گفت: شهید تولی ارادت ویژه ای به حضرت زهرا سلام الله علیها داشت و به ما می گفت در موقع گرفتاری ها و مشکلات زیارت حضرت زهرا را بخوانیم .

وی ادامه داد: اواخر حضورش در کنار خانواده ،همیشه صلوات خاصه حضرت زهرا را که خود در صفحه ای نوشته بود مقابلِ چشمان من قرار می داد و تاکید داشت حتما آن را بخوانم و بیاد مظلومیت حضرت زهرا و شهادت ایشان و غربت حضرت زینب کبری باشم .

وی در مورد شهادت همسرش گفت: وی۴ روز پس از اعزام به سوریه به شهادت رسید، همرزمانش می گفتند که موی سر خود را کوتاه کرده بود با این حال باز هم از دوستانش می خواهد تا موی سرش را کوتاهتر کنند و زودتر از آنچه فکر می کرد، سبکبال وارد وادی شهادت شد و پَر کشید.

همسر شهید انس با قرآن را از دیگر ویژگی های شهید خواند و با نشان دادن قرآنی که دست نوشته شهید بود به دانشجویان گفت: این نوشته ها نشان از انس شهید با قرآن دارد که آیات و سوره های مختلف قرآنی را در آن نوشته شده است.

وی گفت: همسرش دانشجو بود از اینرو تلاش و جدیت زیادی در کسب علم داشت و اهل خانه را نیز دعوت به مطالعه می کرد و دوست داشت در کسب علم تا آنجایی پیش رود که روزی استاد شود .

داشتن تحلیل سیاسی قوی بود و دغدغه و حساسیت نسبت به مسائل ایران و جهان اسلام از دیگر ویژگیهای شهید تولی بود که در این دیدار به دانشجویان بسیجی گفته شد.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.