1396-10-25 07:58
903
0
49137
در جلسه کارگروه اجتماعی و فرهنگی گنبدکاووس مطرح شد؛

اورژانس اجتماعی گنبد در انتظار تصویب در چارچوب اداری بهزیستی

تنها اورژانس اجتماعی گنبدکاووس علی رغم وسعت و حجم آسیب ها در شهرستان هنوز در چارچوب اداری سازمان بهزیستی قرار نگرفته است.

به گزارش گلستان ما به نقل از قابوس نامه ، معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری ویژه گنبدکاووس با عنوان این مطلب تصویب این چایگاه  در سازمان بهزیستی را مطالبۀ شهرستان عنوان کرد و گفت: باید پایگااهای خدمات به آسیب دبیگاه از جمله اورژانس اجتماعی تقویت شود.

در این جلسه پس از باخوانی بخشی از آیین نامه ارائه خدمات فوریت های اجتماعی ، فرهاد شیبک به وظیفه همراهی نهادها به ویژه برخی چون شهرداری، راه و شهرسازی، شوراهای امر به معروف و نهی از منکر و فرهنگ عمومی تاکید کرد.

شیبک، افزود باید از ظرفیت های موجود به درستی استفاده کنیم و طرح بازآفرینی شهری نیز ظرفیت خوبی است که نهادها در شهرداری و راه و شهرسازی می توانند از این ظرفیت ملی که اعتبارات خوبی نیز دارد برای تکمیل پروژه ها  باز آفرینی و یا سایر نقاط استفادهه کنند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به رشد 76 درصدی طلاق در سه سال اول زندگی که 89 درصد آنان کسانی هستند خودشان بانی آشنایی شده اند؛ یادآور شد ، مسائل اجتماعی فرهنگی پیچیدگی های خاصی دارد که ما هنوز آمازش های لازم را به جوانان خود نداده ایم، باید نسل جوان در آموزش ها بروز شود و اعتماد به نفس انان تقویت شد.

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری ویژه گنبد با اشاره به وجود بیش از 16 هزار دانشجو در 9 مرکز آموزش عالی گنبدکاووس خاطر نشان کرد : نمی توان از این تعداد جوان به سادگی  چشم پوشی کرد و باید نهادها برنامه های مختلفی برای پیشگیری و کاهش آسیب ها داشته باشند که از آن جمله می توان به اجرای برنامه های شاد و نشاط آور مبتنی بر موازین اسلامی در شهرستان اشاره کرد.

کلنگ دوباب خانه محله در گنبد زده می شود

شهردار گنبدکاووس نیز در این جلسه با اعلام این خبر که بزودی دوباب خانه محله در شهرستان احداث می شود تصریح کرد: کلنگ این خانه ها در محله های آسیب پذیر سیدآباد و مدرسی(افغان آباد) و از محل اعتبارات طرح ملی باز آفرینی تا پایان امسال زده خواهد شد.

نیمی از کودکان خیابانی ایرانی نیستند

محمدرضا فشایی رئیس اداره بهزیستی گنبدکاووس نیز در این جلسه با ابراز نگرانی از وجود کودکان خیابانی در شهر که 50 درصد انان ملیت غیرایرانی دارند اظهار کرد: برای ساماندهی این کودکان ، بهزیستی به تنهایی نمی تواند عمل کننده باشد و باید سایر نهادها نیز در این خصوص کمک کنند.

وی همچنین گفت: متاسفانه  بهزیستی تنها مجاز به ارائه خدمات به کودکانی است که ملیت ایرانی دارند و باید برای کودکان سایر ملیت ها که عموما افغانی هستند چاره ای اندیشیده شود چرا که تنها وزارت کشور و اداره کل اتباع بیگانه این وزارتخانه متولی آن هستند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.