1396-12-12 07:58
1240
0
51107
با شرکت 50 راس اسب:

هفته سی و دوم مسابقات اسبدوانی کورس زمستان ۹۶ گنبد برگزار شد

هفته سی و دوم رقابت‌های کورس اسبدوانی زمستان گنبدکاووس با حضور علاقه مندان به این ورزش بومی و اصیل ترکمن صحرا با شرکت 50 راس اسب در مجموعه سوارکاری این شهرستان برگزار شد.

به گزارش گلستان ما به نقل از آوای ترکمن، در هفته سی و دوم رقابت‌های کورس اسبدوانی زمستان گنبدکاووس روز جمعه 11 اسفندماه 64 راس اسب ثبت نام کردند که از این تعداد 14 رأس اسب به دلایل فنی حذف شدند و 50 رأس اسب از نژادهای دوخون، تروبرد و ترکمن در 6 دور 1200 و 1000 و 1550 متر با یکدیگر به رقابت پرداختند.

در دور اول اسب‌های 3 تا 6 ساله ، 24 تا 34 امتیاز، نژاد تروبرد، به مسافت 1200 متر با یکدیگر به رقابت پرداختند که بنیامین جرجانی با اسب رویال کلاسیک زودتر از خط پایان گذشت و آق اویلی بشگرد با اسب لیدی هج و کمال دالیجه عطا با اسب مجستیک به ترتیب جایگاه دوم و سوم را کسب کردند و نادر صالح پور در این دور جایگاه چهارم را با اسب هج هوری کسب کرد.

رقابت دور دوم میان اسب‌های 2 سال،مبتدی و نبرده، نژاد دوخون، به مسافت 1000 متر بود که آق اویلی بشگرد با اسب عروس بندر زودتر از رقبایش به خط پایان رسید و پیمان قلرعطا با اسب ساقه و نورمحمد بهادر با اسب تیزاب صحرا به ترتیب دوم و سوم شدند و نفر چهارم در این کورس بنیامین جرجانی با اسب پانتی بود.

در دور سوم اسب‌های 2 سال، از 2 تا 6 امتیاز، نژاد تروبرد، به مسافت 1200 متر با یکدیگر رقابت کردند که نورمحمد بهادر با اسب نفس موفق به کسب مقام اول شد و کمال دالیجه عطا با اسب یاشار و آق اویلی بشگرد با اسب مون راکت به ترتیب مقام‌های دوم و سوم را کسب کردند و در این کورس ستار مهرانی با اسب فوردو در جایگاه چهارم قرار گرفت.

رقابت در دور چهارم میان اسب‌های 3 تا 4 سال، از 24 تا 32 امتیاز، دوخون، به مسافت 1200 متر شکل گرفت که ابوطالب چاریزاده با اسب معرکه زودتر از خط پایان عبور کرد و ستار مهرانی با اسب دومنیک و آرمین آق آتابای با اسب سامرسا به ترتیب دوم و سوم شدند و کمال دالیجه عطا با اسب وی وی تو در جایگاه چهارمی قرار گرفت.

در دور پنجم اسب‌های 2 سال ، از 8 تا 14 امتیاز، دوخون، به مسافت 1550 متر با یکدیگر رقابت کردند که امین محمدی با اسب ماه مرال اولین نفر از خط پایان عبور کرد و ستار مهرانی با اسب بن جوی و نادر صالح پور با اسب ایلیا نفرات دوم و سوم این دور را به دست آوردند وجواد آچاک با اسب سلوی ناز چهارمین نفر بود که به خط پایان رسید.

در دور ششم اسب‌های 2 سال ، 16 تا 22 امتیاز ، دوخون به مسافت 1550 متر با یکدیگر به رقابت پرداختند که در این کورس با درخشش یاسر جرجانی با اسب سلطان صحرا موفق به کسب مقام اول شد و امیر مختومی با اسب سیتی دنسر و بنیامین جرجانی با اسب شلیک به ترتیب مقام‌های دوم و سوم را کسب کردند و یعقوب توسلی با اسب ریحان گل به مقام چهارمی اکتفا کرد.

 در پایان رقابت های امروز 764 میلیون و 750 هزار ریال جایزه نقدی به صاحبان اسب‌های اول تا سوم کورس‌های ۶ گانه اهدا شد.

معرفی بهترین چابکسوار هفته

در پایان هفته سی و دوم رقابت‌های کورس اسبدوانی زمستان گنبدکاووس، آق اویلی بشگرد با کسب 14 امتیاز بهترین چابکسوار هفته شد.

تجلیل از خانواده شهید

توسلی رییس هیات سوارکاری گفت: تکریم جایگاه شهدا و جانبازان و ایثار گران و تجلیل از خانواده های این عزیزان، قدر دانی از تلاش های صادقانه ای است که در دوران دفاع مقدس از زندگی و جان و مال خود مایه گذاشتند.

وی افزود: امروز نیز طبق روال هر هفته به مناسبت نامگذاری «مسابقات سوارکاری جام شهدا» از خانواده شهیده نازقلیچی با اهدای هدایا تجلیل بعمل آمد.

مسابقات کورس اسبدوانی در استان گلستان هر ساله در شهرستان‌های گنبدکاووس، آق قلا و بندرترکمن برگزار می‌شود و علاقمندان بسیار زیادی را به مجموعه‌های سوارکاری این سه شهرستان می‌کشاند.

لیست اسب هایی که به دلایل فنی نتوانستند در رقابت امروز شرکت داشته باشند:

دور1: لطیفه – تیگره
دور 2: جانان – گرین کاپ – لیندا
دور 3: المنار – ویلسون – بلک استورم
دور4: خوش خوش – ابرو
دور 5: گل نسیم – آتام – داز جاوید
دور6: جانام

لازم به ذکر است؛ هفته سی و سوم رقابت‌های کورس اسبدوانی زمستان گنبدکاووس پنجشنبه 17 اسفندماه در مجموعه سوارکاری این شهرستان برگزار خواهد شد.

خبرنگار:یاشار نیازی

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.