1393-08-14 03:35
2822
0
5351
استاندار گلستان در گنبد :

دشمن شناسی یکی از ارکان شناخت و معرفت در حوزه کربلاست/ تصاویر

استاندار گلستان در مسجد قائمیه گنبد و در جمع عزادارن گفت: نمی شود در محرم روزها و شب ها را بگذرانیم اما معرفتی از کربلائیان کسب نکنیم.

به گزارش گلستان ما به نقل از قابوس نامه ، حسن صادقلو با تاکید بر کسب معرفت از واقعه کربلا ، افزود: فردا ما در مقابل خون هایی که در کربلا ریخته شده و درد دلهایی که در بطن کربلا ایجاد شده است مسئول هستیم.

وی لازمه شناخت کربلا را شناخت دشمنان کربلا خواند و اذعان کرد : همیشه در حوزه کربلا دشمن شناسی یکی از ارکان شناخت و معرفت است.

صادقلو ادامه داد اگر دشمن را نشناسیم نمی توانیم خود را به خوبی معماری و مهندسی کنیم.

IMG_1108
استاندار گلستان همچنین اضافه کرد : در کربلا سه دسته دشمن بودند اولین دشمنان دشمنان نمایانی بودند که آمدند و اجسام را دریدند و بزرگترین جنایت ها را در تاریخ بشر رقم زدند.

وی اظهار کرد: این دسته از دشمنان کسانی بودند که دارای چهره سیاهی بودند و سیاه آفرینی کردند و تمام این صحنه های جنایت را در کربلا به وقیح ترین حالت ایجاد کردند بطوریکه۲۶ نوع جنایت در کربلا اتفاق افتاد.

صادقلو با اشاره به تعبیری در قرآن که گاهی انسان را«اسفل السافلین » می شمارد ، دشمنان کربلا را مصداق این افراد دانست و اضافه کرد: دشمنیهای بزرگ در کربلا اتفاق افتاد و جبهه کربلا از حیث جنایتی که در آن رخ داده است منحصر به فرد است.

استاندار گلستان گفت: جریان کربلا یک مکتب است و یک فلسفه تاریخ است و باید در تنظیم نگاه به جریان کربلا نگاهی فلسفی داشته باشیم چرا که اگر کربلا فقط یک جریان تاریخی بود در زمان خودش باقی می ماند.

دکتر حسن صادقلو افزود: نگاه فلسفی یعنی روح تاریخی واقعه در زمان خودمان است و کسانی که کربلا را در کربلا نشاندند بدانند که زینبی با کربلا برخورد نکرده اند و با قصد و نیت حسین (ع) نسبت به کربلا نبوده اند.

IMG_1103
وی دسته دوم دشمنان را کسانی معرفی کرد که سعی در پایمال کردن نام و یاد امام حسین (ع) دارند ، افرادی همچون عباسیان که روح اقدامشان در تاریخ از بین بردن نام و یاد امام حسین (ع) بود.

استاندار گلستان دسته سوم و خطرناکترین دشمنان را دشمنان روح کربلا عنوان کرد و آن را مهمترین دشمنان کربلا خواند که ورود تحریف به جریانات مربوط به کربلا و نوحه خوانی ها و روضه های تاسف بار از این نوع دشمنی است.

وی القاء روح ذلت در روضه ها و عزاداریهای امام حسین (ع) را صحیح ندانست و افزود: واقعه کربلای امام حسین (ع) حقی است که به ظاهر مغلوب و در باطن غالب است.

صادقلو یادآور شد تحریف ها و آمار و ارقام نادرست زیادی وارد نوحه های و عزاداریها شده است که اگر ما نسبت به کربلا ذلت نما باشیم ما را ذلیل خواهد کرد و راه به جایی نخواهیم برد.

وی برای مقابله با این تحریف ها خاطر نشان کرد: دشمن می خواهد با تحریفاتی از سوی خودمان بر ما مسلط شود و برای این مسئله کافیست حواسمان را جمع کنیم و از منابعی که غلو در آن نمود دارد استفاده نکنیم.

مسئله اخلاق در کربلا موضوع دیگری بود که استاندار گلستان در جمع عزادارن گنبدی به آن اشاره کرد و خطاب به مداحان و روضه خوانان گفت: چرا در مجالس به حرف های سطح پائین می پردازید و در مورد ادب در کربلا نمی گوئید و ذلیلانه و غیرمرتبط سخن می گوئید؟! ما امروز کربلا را مکتب و دانشگاه می دانیم و عقیده داریم که می تواند نجاب بخش جهان باشد.

حسن صادقلو اظهار کرد: امروز دشمن می خواهد با منطق خشن اسلام را نمایان کند و حکایت داعش ارائه یک قرائت خشن از اسلام است ، اینجاست که نباید کربلا را تنها به کشتن ها محدود کنیم و باید به منطق ها بپردازیم.

وی همچنین در پایان سخنانش اقدام امام حسین (ع) در آزاد کردن «جون» آن غلام سیاه را پیام حقوق بشری خواند و یادآور شد دشمن در مقابله با نگرش اسلام در خصوص کربلا و فرج حضرت مهدی (عج) خود را متزلزل می بیند و به همین دلیل دست به این کار زده است.

IMG_1105

IMG_1104

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.