1393-08-15 03:58
2006
0
5383
ساعت ۱۵/۳۰ امروز در امامزاده یحیی بن زید (ع)؛

تجمع بزرگ رهروان زینبی در گنبد برگزار میشود

مصادف با دوازدهم محرم الحرام تجمع بزرگ رهروان زینبی ویژه بانوان گنبدی در آستان مقدس امامزاده یحیی بن زید(ع) برگزار می شود.

به گزارش گلستان ما به نقل از قابوس نامه ، حجت الاسلام نصرالله جعفری رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گنبد در این خصوص به خبرنگار ما گفت: این تجمع ۵ هزار نفری با استفاده از ظرفیت های هیئت های مذهبی ، خواهران بسیجی ، حوزه های علمیه ، دانشجویان و دانش آموزان دختر گنبد و با مشارکت سپاه گنبد ، هیئت رزمندگان و دیگر نهادهای فرهنگی شهرستان برگزار خواهد شد.

وی با تاکید بر اهمیت این تجمع که گنبد به عنوان تنها برگزار کننده ان در سطح استان است افزود: در سالهای اخبر تجمع های فرهنگی و مذهبی در میادین و مراکز خاصی برگزار شده است اما برگزاری این برنامه های فرهنگی در جوار امامزادگان و بقاع متبرکه ک منتسب به دودمان اهل بیت(ع) است بسیار مثمر ثمر خواهد بود.

جعفری ادامه داد: با همین نگاه امسال برنامه های مختلفی چون همایش لبیک یاحسین(ع) ، همایش شیرخوارگان حسینی و سوگواره احلی من العسل در بقاع متبرکه و امامزادگان برگزار گردید که آخرین همایش نیز تجمع رهروان زینبی خواهد بود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گنبد اظهار کرد: در این همایش شعار لبیک یا زینب (س) از سوی بانوان گنبدی سر داده خواهد شد و میثاق نامه حضرت زینب(س) نیز به امضاء بانوان خواهد رسید.

وی در تصریح این میثاق نامه اضافه کرد: در این میثاق نامه ۴ موضوع حیاء و حجاب ، هیهات من الذله ، دفاع از ولایت و صبر زینبی مطرح شده است.

جعفری با تاکید بر ادامه رسالت پیام آوری حضرت زینب (س) در کربلا جهت عزت و کرامت حسینی ابراز امیدواری کرد: این اقدام فرهنگی به نهادینه شدن فرهنگ زینبی و تجلی بیشتر ارادۀ بانوان در طریق آرمانها و ارزشهای بلند واقعه کربلا کمک کند.

وی همچنین از تجلیل از خانواده های معظم شهدا اعم از مادران ، خواهران ، همسران و دختران، بویژه خانوده شهید تولی که از شهدای مدافع حرم حضرت زینب (س) هستند در این مراسم خبر داد.

حجت اسالام جعفری در پایان ضمن دعوت از عموم بانوان جهت شرکت در این تجمع بزرگ ، افزود: در این همایش که ساعت ۱۵/۳۰ امروز(۵ شنبه) در امامزاده یحیی بن زید (ع) گنبد برگزار می شود، حجت الاسلام رئوف سیدنژاد، مدیر کل اداره اوقاف و امور خیریه استان گلستان سخنرانی خواهند داشت و از مداحی مداح اهل بیت ، رضا اصالتی بهره خواهیم برد.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.