1393-08-19 03:59
2667
0
5561
فرماندار ویژه گنبد کاووس خبر داد؛

تصویب طرح توسعه شهرک صنعتی و افتتاح راه آهن اینچه برون با حضور رئیس جمهور

فرماندار ویژه گنبد کاووس در جلسه شورای فرمانداری با اشاره به سفر رئیس جهمور در پایان آبان ماه به استان گلستان و افتتاح راه آهن گرگان اینچه برون ، بر اهمیت این راه آهن در توسعه شهرستان تاکید کرد.

به گزارش گلستان ما به نقل از  قابوس نامه؛ محمد حمیدی در کنار افتتاح راه آهن به افتتاح خانه صنعت و معدن و طرح منطقه تجاری ویژه اشاره کرد و افزود: این طرح ها در کنار هم می تواند برای شهرستان بسیار کارساز باشد.

وی همچنین طرح توسعه شهرک صنعتی گنبد را عنوان کرد و ادامه داد: با توجه به اینکه این توسعه دیگر شهرستانها با توجه به مرغوبیت زمینهای کشاورزی  انجام نمی شود این امر را فرصتی برای گنبد دانست.

حمیدی یادآور شد اولویت بندی پروژها؛ خصوصا پروژه های با پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصد انجام شده است و در این الویت بندی مشکلات آبی شهرستان در صدر قرار دارد.

معاون استاندار گلستان در سخنانش همچنین از قیام امام حسین به عنوان یک قیام بر علیه ظلم و استکبار یاد کرد و گفت: انقلاب ما نیز الگو گرفته از این قیام بود و در طول انقلاب به تأسی از این قیام به رهبری امام خمینی (ره) و اکنون هم مقام معظم رهبری  ادامه دارد و این چراغ خاموش شدنی نیست.

وی افزود: در این مدت همه اقشار در مقابل  ظلم ایستاده اند و این ایستادگی ادامه خواهد داشت و در مذاکرات نیز همینطور بوده است و دشمن نیز تمام توان خود را به کار می بندد تا این ایستادگی را بشکند.

محمد حمیدی تفرقه ، جنگ فرهنگی و اعتیاد خانمان سوز را از مهمترین ترفند های دشمن در مقابل این ایستادگی ملت ایران برشمرد و اضافه کرد : این یک اعلام جنگ خاموش است که باید مدنظر داشته باشیم.

معاون استاندار گلستان بر جدیت در انجام و شرکت در برنامه ی هفته بسیج نیز تاکید کرد و این هفته را یاداور خاطرات بسیجیان و رزمندگان ۸ سال دفاع مقدس دانست.

فرماندار ویژه گنبدکاووس در ادامه  سخنانش به فضای مجازی اشاره و تصریح کرد: جامعه مجازی چیزی است درحال سوق دادن جامعه ما هم به سمت سعود و هم به سمت سقوط است وی اضافه کرد جذب نیروهای داعش و همچنین مشکلات اخلاقی در این فضا انجام می شود که نیاز مند است مدیران ما در ادارات و زیر مجموعه خود وحتی در زندگی شخصی اطلاعاتی داشته باشند تا سرافراز از این جنگ بیرون بیاییم.

وی به تغییر تاکتیک استکبار جهانی اشاره کرد و افزود ایجاد کنندگان دائش و دشمنان دائم با افکار عمومی بازی میکنند.

معاون استاندار گلستان با ابراز تاسف از حمله به مسجدالاقصی اضافه کرد؛ مسجدالاقصی وجه مشترک همه مسلمانان است که حتی سران عربی نیز این حرکت را محکوم کردند و آمریکا با دیدن شکست در عراق و سوریه قصد دارد افکار عمومی را به سمت مسجدالاقصی منحرف کند.

محمد حمیدی خاطر نشان کرد در هر یک جلسات آتی شورای فرمانداری باید یکی از مدیران در خصوص کارهایی که در راستای مدیریت جهادی و شعار سال انجام داده است باید پاسخگو باشد و به ارائه یک نمونه ی عینی کار که امسال انجام شده ویا شروع شده و پایان خواهد یافت ، بپردازد.

امام جمعه گنبد کاووس نیز به بیان انگیزه ها و اهداف نهضت امام حسین (ع) گفت: بهترین راه پی بردن به اهداف ایشان استفاده از سخنان وروایاتی است که از زبان خود حضرت آمده است.

در ادامه امام جمعه اهل سنت گنبد کاووس گفت: امر به معروف ونهی از منکر که در کلام واهداف امام حسین (ع) است مختص ومربوط به مذهب خاصی نیست و مربوط به همه ی مسلمانان چه شیعه وسنی است.

آخوند کریم بردی جاور امر به معروف ونهی از منکر را یکی از شعار های بزرگ وشاخص های مهم اسلام برای سالم نگاه داشتن جامعه  از فساد دانست و افزود برای حفظ جامعه از آسیب های درونی وبیرونی و داخلی و خارجی باید به این امر توجه داشته باشیم. جاور افزود انسان های آزادی خواه و مسمان وانسان هایی که می خواهند در کنار یکدیگر با محبت زندگی کنند باید امر به معروف و نهی از منکر را رعایت کنند.

امام جمعه اهل سنت گنبد اذعان کرد امام حسین (ع) با حرکت خود نشان دادند تا قیام قیامت  نباید دست از امر به معروف  و نهی از منکر برداشت . واگر امر به معروف ونهی از منکر تعطیل شود باید فاتحه اسلام وانسانیت را خواند .

وی همچنین به هفته کتاب و کتاب خوانی اشاره کرد و گفت متا سفانه امروزه برخی تکنولوژی جدی از لحاظ روانی وپزشکی نیز مورد تائید نیست باعث شده از کتاب فاصله گرفته شود. وی اظهار کرد استفاده از تکنولوژی خوب است اما دوام آن برای ما مضراتی دارد اما کتاب همواره مفید است.

رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی گنبد با اشاره به پیشینه ی فرهنگی غنی گنبد و وجود بیش از هزار اندیشمند در تاریخ گنبد از تمام اقشار جامعه دعوت کرد برگزاری گلریزان کتاب واهدای کتاب در هفته ی کتاب وکتاب خوانی کمک کنند.

محمدرضا داورزنی همچنین آمادگی مجتمع فرهنگی دیجیتال امام خمینی(ره) ، جهت همکاری با ادارات و خدمات دهی را اعلام کرد .

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.