1397-05-16 16:57
1140
0
55874
معاون مدیرکل آموزش و پرورش گلستان خبرداد؛

راه یابی 10 تیم گنبدی مدرسه قهرمان به مسابقات کشوری

120دانش آموز گنبدی در قالب 10 تیم مدرسه قهرمان به مسابقات کشوری به شهرهای رامسر، تبریز، همدان و شهرکرد اعزام شدند.

به گزارش گلستان ما به نقل از قابوس نامه، معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش گنبدکاووس با اعلام این مطلب گفت: همچنین سه گروه هنری دانش آموزی شهرستان نیز به مسابقات کشوری راه یافته اند.

فرج الله رزاقی این برنامه ها را رد قالب اجرای طرح اوقات فراغت دانش آموزان شهرستان دانست و اظهار کرد در این طرح  امسال بیش از 7 هزار دانش آموز  شرکت کرده اند.

وی در ادامه سخنان خود در جمع خبرنگاران با تاکید بر مقولۀ هدایت تحصیلی در ورود به پایۀ دهم اذعان کرد: در کنار این برگه، فرم های استعداد یابی و رغبت سنجی که بر اساس دروس تخصصی تکمیل شده است به انتخاب درست رشته متناسب با علایق و استعداد دانش آموزان کمک می کند.

لزوم توجه و انتخاب رشته های فنی در مدارس

معاون مدیرکل آموزش و پرورش گلستان شرایط امروز کشور را دارای ظرفیت خوب در رشته های فنی و یادگیری یک حرفه دانست و گفت: خواهش ما از خانواده ها این است که فرزندان خود را به سمت رشته های فنی که استقلال را برای آنها به همراه دارد، تشویق کنند چرا که یکی از دغدغه های امروز ما در هدایت تحصیلی همین مسئله و خدای نکرده عدم توجه به آیندۀ شغلی از سوی خانواده ها است.

رزاقی تصریح کرد: 4 هزارو 88  برگه هدایت تحصیلی صادر شده است که هزار و 159 دانش آموز در رشته تجربی، هزار و 22 نفر در رشته علوم انسانی، 360 نفر در رشته ریاضی  و بقیه در سایر رشته ها است.

رزاقی با یادآوری آغاز عملیات اجرایی احداث 38 واحد آموزشی با مشارکت خیرین در سال گذشته و امسال و اینکه 26 واحد آن در حال احداث می باشد، تصریح کرد: حدود 70 درصد این واحدهای آموزشی تا مهر امسال به بهره برداری می رسد.

مدیرآموزش و پرورش گنبدکاووس گفت: با عنایت فرماندار ویژه شهرستان و همراهی و همدلی نماینده مجلس و امام جمعه در سال 96 مبلغ 150 میلیارد ریال اعتبار در کمیته برنامه ریزی و بودجه به احداث و تکمیل فضاهای آموزشی اختصاص داده شد که از این میزان 50 میلیارد ریال محقق شد.

وی افزود: در سال 96 تعداد 38 پروژه در شهرستان تعریف و کلنگ زنی شد که 12 پروژه در حال پیگیری از محل کمک خیرین است و 26 پروژه که 70 درصد باقیمانده طرح ها را شامل می شود ان شاالله از محل 50 میلیارد ریال تخصیص یافته ، سال تحصیلی 98-97 به بهره برداری می رسد.

رزاقی همچین عنوان کرد: در سال 97 نیز 8 پروژه در حوزه آموزش و پرورش شهرستان گنبدکاووس کلنگ زنی شده است.

کفپوش دو سالن و چمن مصنوعی زمین تختی ، با اعتبار 2میلیاردو 100میلیون ریال

رئیس آموزش و پرورش گنبدکاووس در راستای تقویت زیرساخت های ورزشی نیز گفت: با همت حوزه معاونت پرورشی و تربیت بدنی بدون هزینه از بخش دولتی ، با مبلغ بالغ بر یک میلیارد ریال، دو سالن کفپوش شد و چمن مصنوعی مجتمع تختی نیز با هزینه یک میلیاردو 100 میلیون ریال انجام شد.

حکم مدیران و معلمان تا 20 مرداد ابلاغ می شود

فرج الله رزاقی با اشاره به اتمام سازماندهی مدیران و معلمان مدارس مقاطع مختلف تحصیلی در شهرستان گفت: سازماندهی کامل نیروها برای سال تحصیلی جدید اط طرفیت فرهنگیان شهرستان و ماده 28 انجام شده است و همۀ این همکاران تا 20 مرداد امسال حکم خود را دریافت خواهند کرد.

وی رشد دانش اموزان در سال جدید را با رشد 10 درصدی نسبت به سال گذشته عنوان کرد و گفت: در سال تحصیلی 97-96 75 هزار دانش آموز در گنبد در حال تحصیل بودند و 4 هزار نیروی انسانی تعلیم و تربیت این دانش آموزان را بر عهده داشتند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.