1397-08-01 16:56
839
0
58111

رنگین کمان اقشار مختلف در موکب یحیی بن زید(ع) گنبدکاووس

رنگین کمانی از اقشار مختلف در بین خدام موکب یحیی بن زید(ع) به چشم می خورد که خدمت هریک به عنوان خادم زوار حسین(ع) به فراخور جایگاهی که دارند پیامی را مخابره می کند.

به گزارش گلستان ما به نقل از خبرنگار قابوس نامه در کربلا ، ازنمایندگان روئسای ادارات گرفته تا دانشگاهها و همچنین کارگران و کارمندان در اصناف مختلف در این موکب به زوار حسین(ع) خدمات ارائه می کنند.

روحانی موکب یحیی بن زید(ع) گنبدکاووس در این رابطه می گوید: اینها کسانی هستند که با نظر اباعبدالله عاشقانه رهسپار کعبه آمال شده اند. حجت الاسلام عبدالله مظفری معتقد است ندای هل من ناصر ینصرنی اباعبدالله یک فرهنگ و اندیشه است که در تمام تاریخ طنین انداز شده و هر کس به فراخور حال خود لبیک گوی این پیام حسینی است.

مسئول موکب یحیی بن زید(ع) نیز می گوید: تمام ۱۰۰ نفر خادم این موکب خدا را شاکرند که در این همایش بین المللی جهان اسلام نقش آفرینی می کنند.

moookeb 33

مجید علی بیک ادامه می دهد: بودن در کنار این خدام قطعا هر کسی را متوجه این نکته می کند که اینها با شعار حفظ سعه صدر در هر شرایطی پا در این سفر معنوی گذاشته اند و این مسئله در خدمات خالصانه آنان به زوار کاملا مشهود است.

رضا یازرلو رئیس دانشگاه پیام نور گنبدکاوووس و یکی از خدام موکب یحیی بن زید(ع) است که حضور خود برای خدمت به زوار اباعبدالله را در مرحله اول ارادت قلبی به امام حسین(ع) عنوان‌می کند.

این استاد دانشگاه در کنار این انگیزه شخصی عامل مهمتری را در اهمیت حضور قشر دانشگاهی در چنین محافل معنوی قائل است و آن الگو پذیری از جامعه دانشگاهی و رسالت این قشر است.

یازرلو می گوید اعتقاد من بر این است ما باید با رفتار خود و به صورت عملی توصیه های مورد نظر خود در راستای تقویت این حرکت عظیم فرهنگی را به مخاطبان خود انتقال دهیم.

وی هجمه هایی که از سوی جامعه بین الملل و بعضا افرادی در داخل کشور در جهت تضعیف حماسه اربعین وارد می شود را دلیل دیگری بر اهمیت حضور اقشار مختلف دانست و گفت: اینها مجموعه ای از انگیزه های شخصی، اجتماعی و اعتقادی است که در کنار هم، ادای سهم هر یک از ما در تقویت این همایش جهانی مسلمین به شمار می رود.

moookeb 1

moookeb 1

moookeb 1

moookeb 1

moookeb 1

moookeb 1

moookeb 1

moookeb 1

moookeb 1

moookeb 1

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.