1397-08-04 09:57
622
0
58189
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان گنبدکاووس:

بخش آنژیوگرافی بیمارستان گنبدکاووس راه‌اندازی می‌شود

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان گنبدکاووس گفت: بخش آنژیوگرافی بیمارستان پیامبر اعظم(ص) با همکاری بخش خصوصی پایان آذر ماه با تعرفه دولتی آغاز به کار می‌کند.

به گزارش گلستان ما به نقل از تسنیم، رضا صابری ظهر امروز در ششمین جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی اظهار داشت: بخش آنژیوگرافی بیمارستان پیامبر اعظم(ص) از دیر زمانی است که در حال پیگیری است و تجهیزات و امکانات لازم برای تشخیص و درمان با تعرفه دولتی آماده شده که امید داریم تا پایان آذر امسال به بهره‌برداری برسد.

وی افزود: مجوز دانشکده علوم پزشکی گنبدکاووس پس از بیش از 2 سال اخذ شده و تلاش داریم تا در بودجه سال 98 ردیف بودجه برای احداث آن در نظر گرفته شود تا در حوزه‌های مختلف مانند توانبخشی و پرستاری فعالیت کند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان گنبدکاووس بیان داشت: طرح الگوی مصرف موادغذایی و وضعیت تغذیه‌ای در خانوارهای کشور با هدف کمک به افراد در معرض خطر از لحاظ عدم سلامت غذایی در روستاها و حاشیه شهرها، شناسایی عوامل خطر تغذیه‌ای غیرواگیر مانند بیماری دیابت و قلبی عروقی به فاصله یک‌سال و در 31 استان کشور به طور یکسان در آبان ماه اجرا خواهد شد.

وی یادآور شد: براساس بند 8 شورای عالی سلامت، بسته خدمات پایه سلامت کارکنان دولت با تعیین و تدوین دستورالعمل اجرایی توسط وزارت کشور به همه ادارات ابلاغ شده است.

صابری ادامه داد: در این بسته کارکنان ادارات و خانواده آنها تحت پوشش ارتقا شیوه زندگی و سلامت قرار می‌گیرند و با توجه به اینکه به خودمراقبتی سازمانی و فردی کمتر توجه شده،این بسته می‌تواند در بهره‌وری و کاربری پرسنل موثر باشد.

منصور طعنه گنبدی شهردار گنبدکاووس هم در این جلسه اظهار داشت: برای مبارزه با حیوانات موذی و جوندگان، به ویژه موش، 200 کیلوگرم سم برای طعمه‌گذاری خریداری و قرار است در حاشیه رودخانه چهل چای، شهرک بهارستان، پارک توریستی،شهرک بخارائیان، مسکن مهر کاج و دیگر اماکن حساس شهر سم پاشی و طعمه‌گذاری شود.

وی افزود: تاکنون با انجام سم‌پاشی و طعمه‌گذاری توانستیم تا 40 درصد حیوانات موذی و جوندگان را در سطح شهرستان کاهش دهیم.

شهردار گنبدکاووس با اشاره به اینکه 70 درصد فاضلاب منازل شهر به جداول هدایت می‌شوند، بیان داشت: تا طرح فاضلاب شهری در گنبدکاووس اجرا نشود، مشکل دفع آب‌های سطحی حل نخواهد شد و لایروبی جداول نیز کمک شایانی در دفع آب‌های سطحی نخواهد کرد.

وی درباره کشتارگاه شهرداری گنبدکاووس گفت: سال گذشته این کشتارگاه برای احداث کشتارگاه صنعتی در شهرستان توسط بخش خصوصی تعطیل و به آزادشهر منتقل شد و قرارداد اولیه نیز منعقد شد که با تغییر شرایط اقتصادی کشور، سرمایه‌گذار حاضر به ادامه انعقاد قرارداد نشد.

طعنه گنبدی ادامه داد: قرار است تجهیزات انتقالی به کشتارگاه آزادشهر توسط شهرداری گنبدکاووس به کشتارگاه قبلی منتقل شده و در آینده شهرداری و یا سرمایه‌گذار علاقمند در این حوزه، کشتارگاه صنعتی احداث کند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.