1397-10-10 13:58
2039
0
60004
رئیس دانشگاه پیام نور گنبدکاووس:

کارگاه‌های تخصصی در حوزه آسیب‌های اجتماعی در دانشگاه پیام نور گنبد برگزار می شود

رئیس دانشگاه پیام نور مرکز گنبدکاووس گفت: در جلسه ای که با اداره کل اجتماعی استانداری گلستان و اداره فرهنگی دانشگاه پیام نور گلستان برگزار شد مجوز آموزش‌ها و کارگاه‌های تخصصی در حوزه آسیب‌های اجتماعی اخذ شد.

به گزارش گلستان ما به نقل از قابوس نامه، رضا یازرلو در جمع خبرنگاران با عنوان این مطلب اذعان کرد: تحصیل حدود 9 هزار دانشجو در دانشگاه های پیام نور استان گلستان که غالبا بومی هستند، به منزله این است که ما از 9 هزار خانواده گلستانی در دانشگاه نماینده داریم که می توانند با شرکت در این کارگاهها انتقال دهنده و مجری راهکارهای ارائه شده، در خانواده ها باشند.

یازرلو افزود: دانشگاه پیام نور دارای قابلیت های زیادی است و با توجه به اینکه در سفر رئیس کمسیون آموزش مجلس به شهرستان مصوب شد که مرکز گنبد به واحد بین الملل تبدیل شود، رایزنی های غیررسمی با وزیر علوم نیز داشتیم و ان شالله به زودی این مصوبه اجرایی شود.

وی تصریح کرد: در صورت تبدیل این مرکز به واحد بین الملل امکان پذیرش دانشجو به ویژه از کشور های همسایه وجود دارد و می تواند  ضمن ایجاد زمینه مناسبی برای تحصیل با هزینه کمتر برای این دانشجویان ، هزینه هایی که در دیگر کشور ها می شود را به این منطقه سوق دهیم.

qaboosnameh 2

رئیس دانشگاه پیام نور گنبدکاووس همچنین یادآور شد: دنشگاه پیام نور ظرفیت و توان علمی لازم در راستای توسعه برخی رشته ها از جمله اقتصاد، روان شناسی، جامعه شناسی و همچنین جغرافیا را در مقطع کارشناسی ارشد دارد و بر این اساس این مسئله نیز از مطالبات مرکز گنبدکاووس است.

رضا یازرلو در ادامه سخنانش به فعالیت های کانون های مختلف فرهنگی و انجمن های دانشجویی در دانشگاه اشاره کرد و گفت:  کانون فرهنگی تقریب مذاهب ، کانون فیلم و عکس  را که به نقدو بررسی هدفمند فیلم ها می پردازد از جمله کانون های این دانشگاه هستند.

وی گفت: دبیرخانه دائمی تقریب مذاهب کشور در دانشگاه پیام نور گلستان دایر شده است و با توجه به اینکه 50 درصد دانشجویان دانشگاه پیام‌نور گنبدکاووس اهل سنت هستند، کانون تقریب مذاهب با هدف همدلی و تقویت وحدت بین دانشجویان شیعه و اهل سنت در دانشگاه مرکز گنبدکاووس راه اندازی شده است.

رئیس مرکز پیام نور گنبدکاووس اضافه کرد: دانشگاه پیام نور گنبد تنها مرکزی است که دفتر نهادرهبری در آن راه اندازی شده است و در دیگر استان ها تنها در مرکز استان دفتر نهاد رهبری مستقل وجود دارد.

یازرلو اظهار کرد: دانشگاه پیام نور گنبدکاووس 2 هزار دانشجو فعال دارد که در 28 رشته کارشناسی ،2رشته کارشناسی ارشد  و در مجموع 30 رشته در حال تحصیل هستند و 16 عضو هیئت علمی و 110 استاد در این دانشگاه فعالیت علمی دارند.

وی در ادامه به برگزاری 4 کرسی های آزاد اندیشی در دانشگاه اشاره کرد و گفت: این کرسی ها در راستای دغدغه مقام معظم رهبری در جهت روشنگری دانشجویان با موضوع ازدواج دانشجویی،تعاملات دانشجویی قبل از ازدواج در اسلام و روانشناسی و ارتباط بین جنسیت و تحصیلات را با همکاری دفتر نهاد رهبری در این دانشگاه برگزار شده است.

رضا یازرلو توجه به فعالیت های ورزشی را یکی دیگر از اولویت ها دانشگاه عنوان کرد و افزود: فعالیت‌های ورزشی با هدف گسترش تندرستی، شادابی و سلامتی دانشجویان در دانشگاه پیگیری می شود و موفقیت های خوبی کسب شده است.

وی  کسب رتبه دوم و سوم دانشجویی استان در رشته تنیس روی میز و عضویت دو دانشجوی پسر در تیم ملی دانشجویی در رشته های فوتسال و فوتبال را از موفقیت های دانشگاه در بخش ورزشی عنوان کرد.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.