1397-12-02 15:58
1304
0
61364
حقی از مردان بی ادعا برگردن مسئولان پرمدعا؛

چرا ستارگان فروزان مزارهای خاموش دارند؟

در دوران دفاع مقدس هر وقت به گلزار شهدا می رفتم و چشمم به تابلو های نقره ای می افتاد که عکس قاب شده شهدا درون آن ها قرار داشت و در کنار آنها پرچم های یا حسین، یا زهرا، و یا مهدی برافراشته بود وبا وزش باد در یک جهت به حرکت در می آمدند حس عجیبی پیدا می کردم.

به گزارش گلستان ما به نقل از قابوس نامه، این منظره به ویژه زمانی که با نوای دلنشین آهنگران نیز همراه می شد چنان برایم جذاب بود که آرزو می کردم کاش همین الان در جبهه و در کنار رزمندگان بودم و این حس عجیب را خود تجربه می کردم.

با این چند کلام آنچه که می خواهم بگویم این است در دوران دفاع مقدس یکی از عواملی که موجب تهییج و آمادگی جوان‌ها برای اعزام به جبهه ها می شد . همین حضور در فضای معنوی و جذاب گلزار شهدا و میثاق با شهیدان بود .

واما امروزه چه؟ اینکه پس از گذشت سال‌ها از دفاع مقدس و به ویژه پس از اجرای طرح ساماندهی گلزار شهدا هر وقت بر مزار این بزرگ مردان بی ادعا حاضر می شویم ، نمی دانم چرا حس وحال دیگر برایم تکرار نمی شود شاید یک علت آن این باشد که تغییر چیرۀ گلزار شهدا نداشتن برنامه برای غروبهای پنچشنبه دیگر نمی تواند آن حس و حال را به ما منتقل کند.

البته منظور من گلزار شهدای گنبد است . گلزار شهدای گنبد در امام زاده یحیی بیشتر شبیه به یک قبرستان معمولی می ماند ، مظلوم و غریب گویی هیچ مسئول و متولی ندارد که فکری برایش بکند و اگر گلزار شهدا در صحن امام زاده یحیی بن زیاد نبود چگونه بود؟

عکس های سیاه و سفید حک شده بر سنگ های تماما مشکی ، کاشی های رنگ پریده و ترک خورده ، آجر نماهای شکسته شده در حل فرو ریختن، آهن های زنگ زده ، نیمکت های رنگ و رورفته چراغهای خاموش و افراشته نبودن حتی یک پرچم بر مزار شهدا ، حقیقتا غمی سنگین بر دل می نشاند .

آیا کسی نیست طرحی نو در اندازد و دوباره شور و نشاطی در گلزار شهدا بیندازد و بیرق هایافتخار یا زهرا و یاحسین و یا مهدی را یه اهتزار در آورد و ابتکاری برای شهدای مدافع حرم و نامی از زینب (س) و نشانی از حرمش نمایش بگذارد تا بچه های شهرمان غروبهای پنجشنبه در بازیهای کودکانه شان در بین قبول شهدا نگاهشان به واژه های یازهرا ، یازینب و یاحسین …و دلهاشان باشید و شهادت انس گیرد و از آن ها شهیدی برای آینده بسازد؟

یادی که در دل‌ها هرگز نمی میرد ، یاد شهیدان است .

اللهم ارزقنا توفیق الشهادة فی البیک

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.