1397-12-03 07:38
726
0
61373
علمای اهل سنت:

بانک انصار در اجرای بانکداری بر اساس موازین حنفی پیشگام است

علمای اهل سنت در حاشیه افتتاح شعبه اهل سنت بانک انصار در گنبدکاووس بانک انصار را در اجرای بانکداری بر اساس موازین حنفی پیشگام دانستند.

به گزارش گلستان ما به نقل از قابوس نامه، امام جمعه اهل سنت گنبدکاووس با اشاره به اینکه این اقدام بانک انصار در ارائۀ خدمات بانکی بر اساس فقه حنفی به اهل سنت برای حل مشکلات این جامعه بسیار خوشایند است.

آخوند عبدالباسط نوریزاد افزود: ابهامات قراردادهای بانکی در جلسات مختلف با حضور علمای اهل سنت  و پیشگامی بانک انصار در کشور ما رفع شده است.

عضو شاخص مجمع فقهی احناف ترکمن صحرا نیز در گفتگو با خبرنگاران مسئله عقود را دغدغه علمای اهل سنت و تشیع عنوان کرد و گفت: چندین نشست را برگزار کردیم تا  در نشست تهران به توافق رسیدیم.

آخوند قربان محمد اونق با ابراز خوشحالی از تحقق این امر ادامه داد: امیدواریم بانک انصار در اجرا نیزموفق باشد و از سایر بانک هم انتظار داریم در این مسیر قدم بگذارند.

دبیر محفل فقهی علماء احناف ترکمن صحراء نیز در سخنانی گفت:انقلاب اسلامی برای اهل سنت همواره خدمات شایسته ای داشته است و اکنون در اوایل دهه پنجم انقلاب شاهد خدمات بانک انصار مطابق با حکام فقه اهل سنت هستیم.

آخوند گلدی کمالی اضافه کرد: این مسئله با حضور مفتی های اهل سنت کشور چندین بار به بحث گذاشته شده به توافقات خوبی رسیدیم و باید دید در عمل چه خواهد بودالبته اوایل بهمن ماه در مجمع حنفی که در زاهدان برگزار شد عملکرد اجرای بانک انصار در سیستان و بلوچستان مورد بررسی قرار داده شد، که الحمدالله بانک انصار به تعهدات خود عمل کرده است.

وی تصریح کرد امیدواریم در خصوص وجه التزام نیز بانک طبق فقه حنفی اقدام کند و مردم ترکمن نیز در این مسیر و اجرای این احکام به بانک انصار کمک کنند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.