1398-01-14 11:09
1167
0
62320
معاون عمرانی فرماندار ویژه گنبد:

بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان به گنبدکاووس خسارت وارد شده است/ اجرای کانالهای انحرافی بر روی روخانه اترک را شروع کرده ایم

معاون عمرانی فرماندار ویژه گنبد گفت: با بررسی هایی که تاکنون انجام گرفته، سیل اخیر بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان به شهرستان گنبد کاووس خسارت وارد کرده است که احتمال دارد این مبلغ بیشتر شود.

به گزارش گلستان ما به نقل از تیتر آزاد، احمد دستمرد معاون عمرانی فرماندار ویژه گنبد کاووس در گفتگو با خبرنگار ما ضمن تبریک عید مبعث در رابطه با سیل اخیر و فعالیتهای ستاد بحران شهرستان اظهار کرد: با توجه به سیلابی که با نرخ و گذر ۸۰۰ متر مکعب دو طرف شهرستان گنبد کاووس را احاطه کرده بود، اولین گام ما اطلاع رسانی بود که الحمدلله به موقع انجام شد و هیچ خسارت جانی‌ای به شهروندان وارد نشد.

وی افزود: گام دوم این بود که زیر ساختهای اساسی شهر مثل پلها حفظ شود که برای این کار حدود ۵ بیل مکانیکی بر روی پلها مستقر کردیم و خار، خاشاک، نی ها و درختانی که آب آورده بود را جمع آوری کردیم تا باعث تخریب پل نشوند.

دستمرد بیان کرد: گام سوم ما بحث سرعت در تخلیه آب از شهر بود که کمترین خسارت را به شهروندان بزند. الحمدلله خداوند متعال عنایت کرد و مردم شریف، بسیجیان و نیروهای مسلح کمک کردند که این شرایط در گنبد ایجاد شد.

 معاون عمرانی فرماندار ویژه گنبد کاووس تصریح کرد: الان بدون وقفه به دستور آقای کریمی معاون استاندار و فرماندار ویژه گنبد بحث بازسازی‌ها را با اولویت مدد جویان کمیته امداد با کمک خیرین محترم شروع کرده ایم.

وی خاطرنشان کرد: در خصوص پلهای بین مزارع نیز لای رویی‌ها انجام شده و حدود ۳ پل تخریب شده بود که پلهای متحرک را بجای آنها نصب کرده ایم و در تلاش هستیم هرچه سریعتر پلهای ثابت را جایگزین این پلهای متحرک کنیم .

دستمرد در خصوص بحث اسکان مردم سیل زده نیز اعلام کرد: با کمک هلال احمر و مرکز بهداشت گنبد کاووس افرادی که منازل آنها قابل اسکان نبود را در سالن المپیک گنبد اسکان دادیم و برای بقیه شهروندان آسیب دیده که تمایل داشتند در منازل خود مستقر شوند، در خانه‌ها چادر برپا کرده و به آنها غذا و موارد دیگر داده می شود.

معاون فرماندار ویژه گنبد گفت: برای جلوگیری از ورود آب با نرخ بالا به آق قلا و گمیشان ایجاد کانال انحرافی بر روی رودخانه اترک را با کمک سپاه، ارتش و مدیریت بحران شروع کرده ایم.

وی در رابطه با آمار خسارات سیل اخیر گفت: با بررسی هایی که تاکنون انجام گرفته، سیل اخیر بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان به شهرستان گنبد کاووس خسارت وارد کرده است که احتمال دارد این مبلغ بیشتر شود. ۲۵ درصد شهر گنبد و ۵۳ هزار هکتار از زمینهای کشاورزی که غلات یا سویا کاشته بودند در سیل زیر آب رفت که حدود ۲۵۰ میلیارد تومان خسارت برآورد شده برای بخش کشاورزی می باشند.

دستمرد اظهار کرد: تاکنون ۴۰۰۰ خانه خسارت دیده اعلامی از سوی مردم بازدید شده اند که ۳۴۰۰ منزل خسارت دیده مورد تایید بنیاد مسکن قرار گرفته است. از این تعداد، ۲۰۰۰ خانه در روستا و ۱۴۰۰ خانه در شهر بوده است.

معاون عمرانی فرماندار ویژه گنبد در پایان گفت: بنیاد مسکن ساخت خانه‌ها را از روستای ایمر حاج ا... یار آغاز کرده است. اطلاعات تکمیلی از برآورد نهایی خسارتهای سیل اخیر در آینده اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.