1398-04-27 19:03
898
0
64484
گزارش؛

عدم تخصیص سهمیه جدید به مرکز ماده 16 ترک اعتیاد گنبد

مرکز ماده 16 ترک اعتیاد گنبدکاووس که سهمیه پذیرش 40 نفر را در سال گذشته به خود اختصاص داده بود به دلیل عدم تامین بودجه در بلاتکلیفی است و امسال هم سهمیه پذیرش جدید به شهرستان اختصاص داده نشده است.

به گزارش گلستان ما به نقل از قابوس نامه، یکی از مشکلات پیش رو برای دستگیری معتادین متجاهر عدم وجود امکانات برای نگهداری و درمان آنهاست که در سال گذشته با سهمیه ای که برای مرکز ماده 16 ترک اعتیاد در نظر گرفته شد بخشی از این مشکل رفع شد.

سرهنگ محمود علی‌فر، فرمانده انتظامی گنبدکاووس در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان ضمن اعلام اینکه نبود چنین مراکزی باعث ایجاد خلل در دستگیری معتادین متجاهر می شود،گفت: مبارزه با مواد مخدر دارای یک چرخه ای است که بحث دستگیری معتادان متجاهر یکی از مراحل آن است و در ادامه باید مراکزی برای نگهدای این افراد باشد که در غیر این صورت در سطح شهرستان رها می شوند و چهره شهر را مخدوش می کنند.

طبق اعلام رئیس بهزیستی گنبدکاووس هر چند سال گذشته با نبود مرکز ماده 16 بخشی از این معتادین با اعلام بهزیستی به مراکز ماده 15 که مربوط به افراد خود معرف است معرفی شدند اما عدم تامین بودجه پذیرش های سال گذشته نیز با مشکل روبرو شده است.

محمرضا فشایی افزود: به دلیل مشکلات بودجه در سال گذشته هنوز سهمیه جدیدی اعلام نشده است و در صورت تخصیص بودجه و سهمیه جدید مراکز ماده 15 شهرستان، ظرفیت پذیرش را دارند و قطعا به نیروی انتظامی اعلام خواهد شد.

گفتنی است شهرستان گنبد از وجود گرمخانه نیز بی بهره است و این مسئله در کنار عدم حمایت مالی از مرکز ماده 16 و همچینین برخی مراکز خصوصی سرپناه شبانه که به تازگی شاهد تعطیلی یکی ازموثرترین آنها در شهرستان بودیم ، می تواند علی رغم تلاش های شبانه روزی نیروی انتظامی، هشدار جدی در تامین امنیت روانی جامعه باشد که همت جمعی و جدی مسئولین برای پیگیری و احقاق حق شهرستان و پیشگیری از وقوع آسیب های جبران ناپذیر را می طلبد.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.