1398-05-24 15:03
1601
0
64980

70درصد روستاهای گنبد دارای اینترنت خانگی هستند

مدیر عامل مخابرات استان گلستان در نشست شورای مدیران حوزه ict شرکت مخابرات استان گلستان کفت: در شهرستان گنبدکاووس حدود 100 هزار مشترک تلفن ثابت وجود دارد و از مجموع 173 روستای گنبدکاووس 116 روستا دارای اینترنت خانگی هستند که این رقم 70 درصد روستاهای گنبد را شامل می شود.

به گزارش گلستان ما به نقل از قابوس نامه، غلامعلی شهمرادی افزود، در 3 سال گذشته در حوزه شهرستان گنبدکاووس بیش از 170 پروژه را با رقم سرمایه گذاری بیش از 580 میلیارد ریال به انجام رساندیم و قصد داریم با برنامه ریزی هایی که انجام شده این تعداد پروژه ها را از مرز 200 پروژه بگذرانیم.

وی در ادامه بیان کرد، فیبر نوری فرمانداری گنبدکاووس به زودی تمام می شود و همچنین در امام زاده عبدالله(ع) گرگان و یحیی بن زید(ع) گنبد نیز بحث فیبرنوری در حال اتمام است و در هفته دولت به بهره برداری خواهد رسید.

شهمرادی همچنین بیان کرد، در 27 روستای شهرستان گنبدکاووس سایت های wll  (موبایل محلی) ایجاد کردیم که 150 روستا را پوشش می دهند و در آینده برنامه ارتقاء این سرویس را داریم.

وی تصریح کرد: خدمات این سرویس به این شکل خواهد بود که تعرفه تلفن ثابت برای موبایل ها در روستا  اعمال می شود و خارج از روستا سرویس همچنان وصل می ماند اما با تعرفه همراه اول خواهد بود.

فعالیت 27 دفتر پیشخوان شهری و 74 دفتر ict روستایی در گنبد

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان نیز در این جلسه بیان کرد: در شهرستان گنبدکاووس 27 دفتر پیشخوان شهری و 74 دفتر ict روستایی داریم که 8 تای آن غیر فعال می باشد.

وی گفت: دفاترict  روستایی از سال 84 که شروع به کار کردند تا به امروز پروانه و مجوز رسمی را ندارند و فقط خدمات پایه اولیه را به روستاییان ارائه می دهند.

احمدی افزود،در حال حاضر ساماندهی و صدور مجوز در برنامه های امسال ما قرار دارد و از شهرستان نیز می خواهیم در این حوزه به ما کمک کند .بعد از صدور مجوزدر بحث نظارت و امنیت بر این دفاتر و همچنین تعداد خدماتی که این دفاتر ارائه می دهند افزایش خواهد یافت.

وی در ادامه بیان کرد، ما در تمام روستاهای استان گلستان و شهرستان گنبدکاووس دارای صد درصد ارتباطات هستیم که در کشور فقط 3 استان به این شکل می باشد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اذعان کرد: در حال حاضر نیاز اینترنت است که در پروژه uso (خدمات رسانی دولت به بخش هایی که برای اپراتورها صرفه اقتصادی ندارد) دو فاز تعریف شد که در فاز اول 134 روستا به اینترنت پرسرعت روستایی مجهز شدند  و در فاز دوم که امسال در آن قرار داریم 21 روستا در این طرح قرار گرفته اند.

وی ابراز امیدوارد کرد تا 22 بهمن امسال علاوه براینکه کلیه روستاهای شهرستان صاحب ارتباطات هستند، به اینترنت پرسرعت روستایی نیز مجهز شوند.

احمدی با معرفی طرح نوآفرین بیان کرد؛ امسال وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات طرحی با نام نوآفرین را جز ماموریت های خود قرارداده است که هدفش این است از استارت آپ‌ها و اشتغال ها که در حوزه it و  ict  هستند حمایت کند.

وی تشریح کرد: براساس این طرح شرکت ها و کسب و کارها و افراد حقیقی که واجد شرایط باشند می توانند از مزیت های آن شامل معافیت های مالیاتی و بیمه و ارائه تسهیلات استفاده کنند.

در این نشست که در فرمانداری ویژه گنبدکاووس برگزار شد معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان، مدیر شعب پست بانک استان، مدیرکل پست استان، مدیرعامل مخابرات استان حضور داشتند .

خبرنگار: محسن علی‌پور

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.