1393-11-28 18:58
2357
1
10638
مهدی انتصاری از دوستان شهید «حاجی‌حتملو»:

شهادت احسان روح تازه‌ای به گرگان داد/ خانواده‌ حتم لو، نمونه ای از صبر زینبی را به نمایش گذاشته‌اند

شهید سیداحسان حاجی‌حتملو متولد 1 فروردین 1363 است. وی حدود 15 روز پیش از شهادت به صورت داوطلبانه برای دفاع از حرم حضرت زینب(سلام‌الله‌ علیها) به سوریه رفت و در راه دفاع از حریم اهل بیت(ع) در شهر حلب به دست تروریست‌های تکفیری به شهادت رسید.

به گزارش گلستان ما، «سید احسان حاجی‌حتملو» از رزمندگان «تیپ ۴۵ جوادالائمه(ع)» (گرگان) بود که مدتی پیش به صفوف مدافعان حرم بانوی مقاومت، «حضرت زینب کبری (سلام الله علیها)» پیوست و روز جمعه 17 بهمن، در نبرد با «مزدوران سعودی» و پیروان «اسلام آمریکایی» در سوریه، بال در بال ملائک گشود. پیکر پاک این شهید، یکشنبه 19 بهمن، در گرگان تشییع شد.

آنقدر اصرار کرد تا به سوریه رفت

شهید سیداحسان حاجی‌حتملو متولد 1 فروردین 1363 است. وی حدود 15 روز پیش از شهادت به صورت داوطلبانه برای دفاع از حرم حضرت زینب(سلام‌الله‌ علیها) به سوریه رفت و در راه دفاع از حریم اهل بیت(ع) در شهر حلب به دست تروریست‌های تکفیری به شهادت رسید.

به این بهانه گفت‌وگویی با مهدی انتصاری از دوستان این شهید بزرگوار انجام دادیم.

انتصاری سابقه آشنایی با «شهید حاجی‌حتملو» را به 14 سال پیش و جریان اردوی مناطق جنگی جنوب، مرتبط کرده و می‌گوید: سید احسان از بچه‌های هیئتی و پا به کار بود که با هم در هیئت حزب الله گرگان و هیئت فاطمیون شرکت می‌کردیم.

مهدی انتصاری که روزی در مسجد جمکران با «شهید حاجی‌حتملو» صیغه برادری خوانده است، درباره خصوصیات اخلاقی او اضافه می‌کند: ویژگی بارز سید احسان این بود که دل کسی را نمی‌شکاند. همچنین از هیچکس ناراحت نمی‌شد. یعنی در واقع آنقدر تواضع داشت که برای خودش جایگاه ویژه‌ای قائل نبود تا به خاطر آن از دیگران ناراحت بشود.

این دوست «شهید حاجی‌حتملو» با اشاره به لبخندها و نگاه معصومانه شهید می‌افزاید: همیشه به گوشه‌ای از هیئت می‌رفت و در کمال آرامش عزاداری می‌کرد. ما اسیر روحیات او بودیم.

انتصاری، اعتقاد «شهید حاجی‌حتملو» به نماز اول وقت و نماز جماعت را از ویژگی‌های دیگر این شهید برشمرده و می‌گوید: مسجد قائم(عج) در گرگان جدید پاتوق شهید سید احسان و دوستانش بود و تلاش می‌کرد که همه قرارها و ملاقات‌هایش را با دوستان در این مسجد برگزار کند. تشییع پیکر او هم باعث شد دوباره دوستانی که سالیان سال از محله رفته بودند یا کمتر به مسجد می‌آمدند، به این بهانه دیدارشان تازه شود. سید احسان باز هم باعث پیوند دوستان شد.

همه دوستان از گرگان، اصفهان، قم و دیگر شهرها تا صبح سر مزار سید احسان جمع شده بودند. برخی از این دوستان را حدود 12 سال ندیده بودیم. آرزو داشت بر سر مزارش روضه امام حسین(ع)برقرار باشد و ما تا صبح بر سر مزارش ذکر و مناجات داشتیم.

«شهید حاجی‌حتملو» عاشق «آقا» و در ولایت‌پذیری، کم‌نظیر بود.

سید احسان در تیپ مهندسی جواد الائمه (ع) و در گردان تخریب مشغول بود و آنقدر در تهران به مسئولان امر مراجعه و اصرار کرد تا توانست به سوریه اعزام شود.

ما دوستان «شهید حاجی‌حتملو» از این ناراحتیم که چرا بدون خداحافظی رفت؛ چون اعزامش کاملا غیرمترقبه و ناگهانی شد و هیچکدام از دوستان، از رفتن او خبر نداشتند. آرزو داریم که فقط چند روز دیگر در بین ما بیاید تا یک دل سیر او را تماشا کنیم و لذت ببریم.

آنقدر اصرار کرد تا به سوریه رفت

سید احسان یک فرزند پسر در راه دارد و خانواده‌اش، نمونه خوبی از صبر زینبی و انقلابی را به نمایش گذاشته‌اند.

مراسم تشییع پیکر او آنقدر شلوغ بود که حتی دست ما به تابوت او هم نرسید. شهادت او روح تازه‌ای به گرگان داد و خیلی صدا کرد. / مشرق

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

عمار فرجی

لطفا" این پیام رو به آقا ( م . ا ) برسانید........آقای برادر م شما که انقدر با این شهید رفیق بودی و عقدو اخوت و برادری در مسجد جمکران بستی ......... بیا راه این شهید و ادامه بده برو مبارزه با داعش ....... حداقل این دنیا که نشد با شهدا محشور بشی اون دنیا با شهدا محشور بشی انشالله بزار از خانواده ( ا ) ها هم یک شهید داشته باشن فقط دم از شهید و شهدا نزننین..... یاحق برادر حزب الله در ضمن حزب الهی بودن فقط به چفیه انداختن به دوش نیست ... این و یادت باشه.........

0
0
پاسخ
1393-11-29 05:37

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.