1395-12-05 09:00
1021
0
35658
رئیس کل دادگستری استان گلستان:

موضوع ریزگردها استان ما را هم تحدید می‎کند/ افرادی که جنگل‎خواری کرده‎اند محکوم به کاشت نهال شدند

رئیس کل دادگستری استان گلستان با بیان خطرات موجود در خصوص ریزگردها در کشور گفت: موضوع ریزگردها استان ما را هم تحدید می کند.

به گزارش گلستان ما به نقل از طوبی گلستان؛ هادی هاشمیان صبح پنج شنبه در اولین همایش ملی حقوق سبز با تاکید چالش های زیست محیطی مناطق شمال کشور اظهار کرد: سازمان بسیج حقوق دانان از میان مسائل و مشکلات متعدد در کشور بیشتر به محیط زیست و چالش های محیط زیستی استان های شمالی توجه داشته است.

وی با اشاره به اهداف برگزاری این مراسم افزود: یکی از اهداف برگزاری این مراسم این است که جامعه را نسبت به چالش های زیست محیطی حساس کنیم و به عنوان یک فرهنگ غنی شده به آیندگان هدیه کنیم.

رئیس کل دادگستری استان گلستان ادامه داد: در استان گلستان شاید به لحاظ اسمش و شاید به لحاظ قرار گرفتن نقطه جغرافیایش بگوییم که مشکلات زیست محیطی کمتری دارد.

وی با بر شمردن علت مشکلات موجود بیان کرد: ناکارامدی در مدیریت منابع طبیعی و محیط زیست ما را به این نقطه رسانده است.

هاشمیان تصریح کرد: در گلستان شاید به لحاظ نام و قرار گرفتن در نقطه جعرافیایی بگوییم استان مشکلات زیست محیطی کمتری دارد اما در همین استان 55 درصد مساحت بیابانی و کویری است و ریزه گرد ها هم استان ما را تحدید میکنند.

این مقام مسئول  ادامه داد: در استان گلستان شاید به لحاظ اسمش و شاید به لحاظ قرار گرفتن نقطه جغرافیایش بگوییم که مشکلات زیست محیطی کمتری دارد.

رئیس کل دادگستری استان گلستان بیان کرد: این همایش برگزار شده تا مردم و مسئولان را حساس کنیم تا به این مسایل بپردازند و مردم را از درگیری با چالش های زیست محیطی نجات دهند.

هاشمیان ادامه داد: این چالش ها به دلیل علمکرد مدیران تصمیم گیر، موافقت های غیر اصولی، کاهش زمین های کشاورزی، اعطای طرح های ناکارامد جنگلداری که اخیرا متوجه شده اند اصولی و علمی نبوده و برداشت از معادن کوهی ایجاد شده است.

وی افزود: یکی از مشکلاتی که به خوبی از سوی استاندار محترم و شورای تامین استان پیگیری و جلوی آن گرفته شد انتقال آب سرچشمه های زرین گل به سمنان بود که جو منطقه را بهم ریخت.

وی اصافه کرد: اجرای طرح خروج دام از جنگل، برداشت از کوه به ویژه نیلکوه که مجوز قانونی را هم دارد باعث تخریب جنگل و کوه در استان شده است.

هاشمیان تاکید کرد: خیلی از این معضلات حل شده اما بعضی از این چالش ها نیازمند تصمیم گیری ملی است و از اراده استان خارج است و باید این حساسیت ایجاد شود تا بیشتر به محیط زیست اهمیت داده شود.

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: در ماه های اخیر آرایی از محاکم بدوی و تجدید نظر در حفظ محیط زیست صادر شده که بر این اساس شخصی که دست به تخریب جنگل می زند، باید همان زمین را نهالکاری و آبیاری کند.

رئیس کل دادگستری استان گلستان در پایان اظهار داشت: مقام معظم رهبری بارها به میحط ‎زیست تاکید کردند و براساس آن احکام قضایی خوبی در راستای میحط ‎زیست صادر شده و ما در ماه‎های اخیر توانستیم رای‎هایی صادر کنیم که افرادی که تخریب جنگل می‎کند خودش بیاید و به کشت درخت‎ و نگهداری از آن محکوم شده است.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.