1395-12-06 09:52
1004
0
35702
مدیرعامل شرکت گازگلستان:

دودکش‌های نامناسب عامل اصلی مرگ خاموش گلستانی‌ها / گلستان دغدغه‌ای در زمینه قطعی گاز ندارد

مدیر عامل شرکت گاز استان گلستان گفت: وجود دودکش‌های نامناسب و انسداد مسیر از عوامل اصلی تلفات انسانی و مرگ خاموش گلستانی‌ها به واسطه استفاده از وسایل گازسوز شهری است.

به گزارش گلستان ما ؛ صفر علی جمال لیوانی در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار کرد: استفاده از وسایل غیراستاندارد گازی نیز از دیگر عوامل مرگ و میر انسانی در این بخش محسوب می‌شود که از مشترکان تقاضا می‌شود به طور جدی ضمن استفاده از دودکش‌های مناسب از باز بودن مسیر دودکش‌ها اطمینان حاصل کنند.

وی تاکید کرد: بی‌توجهی به این موضوع می‌تواند حوادث ناگواری را به همراه داشته باشد، بنابراین لازم است مشترکان با دانش وآگاهی کامل ضمن استفاده از وسایل گازسوز استاندارد، نکات مهم ایمنی و هشدارهای طرح شده را رعایت کنند.

جمال لیوانی با اشاره به تعداد پروژه‌های اجرا شده گاز در سطح استان عنوان کرد: تاکنون در سطح  استان تعداد یک هزار و 473 پروژه گازرسانی در بخش‌های مختلف شهری، روستایی و صنعتی اجرایی شده است.

 وی ادامه داد: با همت و تلاش مجموعه کارکنان شرکت گاز گلستان، این تعداد پروژه گازرسانی متعلق به بخش‌های مختلف شهری، روستایی ، صنایع  عمده و جایگاه CNG گازرسانی بوده است.

*گلستان دغدغه‌ای در زمینه قطعی گاز ندارد

عضو شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان افزود: این پروژه‌ها شامل 30 شهر،816 روستا، 563 واحد صنعتی عمده و همچنین 64 جایگاه  CNG است که از این انرژی پاک برخوردار شده‌اند.

جمال لیوانی با اشاره به پروژه‌هایی که اخیرا در دهه مبارک فجر افتتاح شده‌اند، تصریح کرد: خوشبختانه امسال در دهه مبارک فجر تعداد 73 پرو‍ژه با اعتباری افزون بر453 میلیارد و 605 میلیون ریال با حضور مسئولان استان و شهرستان افتتاح و کلنگ‌زنی شد.

وی تصریح کرد: این پروژه‌ها شامل بخش‌های مختلفی از جمله بهره‌برداری پروژه در34 روستا، 28 واحد صنعتی، ساختمان اداره گاز شهر اینچه برون و همچنین آغاز عملیات اجرایی 10 پروژه روستایی در شهرستانهای مراوه تپه، کلاله و گنبد بوده است.

جمال لیوانی اضافه کرد: با افتتاح پروژه‌های دهه فجر سال جاری حدود30 هزار نفر دیگر نیز از مردم شریف استان از نعمت خدادادی گاز بهره‌مند و به جمع مشترکان گاز کشور اضافه شدند.

وی همچنین در زمینه وضعیت گاز استان در شرایط خاص دمایی و برودت ادامه داد:  هر چند هنوز وضعیت  قرارداد گاز با کشور ترکمنستان مشخص نیست اما به شهروندان عزیز اطمینان می‌دهم که انشاالله  مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

 مدیر عامل شرکت گاز استان گلستان یادآور شد:  با توجه به احتمال سرمای شدید طی ماه جاری نیز با توجه به مدیریت مناسب گاز شهری و صرفه‌جویی شهروندان در زمینه گاز خانگی هرگز مشکلی نداشتیم.

جمال لیوانی با تشکر از مساعدت و همکاری شهروندان گلستانی در زمینه صرفه‌جویی مصرف گاز بر اهمیت موضوع مدیریت مصرف تاکید و آنرا گام مهمی برای استمرار جریان گاز و کاهش هزینه بهای گاز قلمداد کرد.

وی افزود: مصرف کنندگان باید دقت کنند از لباس‌های ضخیم زمستانه استفاده کنند تا نیازی به افزایش شعله بخاری نشود ضمن اینکه از روشن گذاشتن وسایل گازسوز مازاد و بلااستفاده نیز خودداری کرده و در صورت امکان دمای اتاق را در حد استاندارد  بین 18 تا 21 سانتیگراد تنظیم نمایند .

استان گلستان با جمعیتی در حدود یک میلیون و 800 هزار نفر در شمالی شرقی کشور قراردارد که انرژی گاز این استان امسال در مقاطعی به دلیل سرمای شدید، افزایش مصرف خانگی و قطع گاز از سوی کشور ترکمنستان، در بخش صنایع و «سی ان جی» قطع شد. 

 انتهای پیِام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.