1395-12-19 05:00
1174
0
36332
احمدی میانجی :

شورای حل اختلاف ۲۴۱ میلیارد تومان درآمد برای دولت ایجاد کرد

رئیس شورای حل اختلاف کشور با بیان اینکه شورای حل اختلاف ۲۴۱ میلیارد تومان درآمد برای دولت ایجاد کرده، گفت: از این میزان تنها ۷۰ میلیارد تومان دولت به ما پرداخت کرده است.

به گزارش گلستان ما ؛ حجت الاسلام والمسلمین محمد مهدی احمدی‌میانجی ظهر امروز در جمع اعضای شورای حل اختلاف استان گلستان اظهار داشت: در امسال پیش‎بینی اعتبارات به گونه‎ای بود که قرار بود 150 میلیارد تومان شورای حل اختلاف درآمد داشته باشیم و به حساب دولت واریز کند.

وی با بیان اینکه تا ابتدای اسفند امسال شورای حل اختلاف 241 میلیارد تومان درآمد ایجاد و به حساب خزانه دولت واریز کرد، افزود: ما 91 میلیارد تومان اضافه بر آن چیزی که پیش‎بینی شده بود درآمد برای دولت ایجاد کردیم و تلاش می‎کنیم نیمی از آن را به ما بدهند ولی تنها 10 درصد را در نظر گرفتند.

رئیس شورای حل اختلاف کشور ادامه داد: هزینه‎دادرسی شورای حل اختلاف بنا بود کم باشد و بنا نبود در شورا حل اختلاف مثل دادگستری پول اخذ شود.

احمدی با بیان اینکه در سال 1395 هزینه‎های دریافتی شورای حل اختلاف را مساوی دادگستری در نظر گرفتند، گفت: این برخلاف قانون شوراهای حل اختلاف بود و در بودجه هم خیلی تلاش کردم که این هزینه کاهش پیدا کند.

وی افزود: اعتقاد ما این است که 50 درصد دادگستری هزینه دادرسی بگیریم نه مثل دادگستری ولی راهی متاسفانه پیدا نکردیم اما در سال 1396 در کمیسیون قضایی این موضوع را مطرح کردیم که نباید دستگاه قضایی منوط به درآمد باشد.

رئیس شورای حل اختلاف کشور بیان داشت: در سال 1396 پیش‎بینی شده که هزینه‎های ردیافتی شورای حل اختلاف به 50 درصد هزینه دادگستری برگردد.

احمدی با بیان اینکه از درآمدی که ایجاد کردیم تنها دولت امسال 70 میلیارد تومان به شورای حل اختلاف پرداخت کرد، افزود:بیمه تکمیلی را برای شوراهای حل اختلاف راه‎اندازی کردیم و این موضوع یک سال طول کشید.

وی خاطرنشان کرد: برای اینکه پاداش را بیشتر کنیم فصل دوم و فصل سوم که مربوط به اجاره اماکن و هزینه کاغذ و مسائل دیگر بود را پرداخت نکردیم و این پول را برای پاداش در نظر گرفتیم.

ما درئیس شورای حل اختلاف کشور تاکید کرد: در رابطه با قضات شورا آزمونی در سال 1392 گرفتیم و تصور می‎کردیم که 500 نفر قبول شوند ولی تنها 150 نفر موفق به قبولی در آزمون شدند.

رئیس شورای حل اختلاف کشور ادامه داد: برای اردیبهشت ماه سال 1396 آزمونی برای کارکنان شورای حل اختلاف در نظر گرفته شده و هر کسی در این آزمون قبول شود قاضی شورای حل اختلاف خواهد شد و مقدمات آن انجام شده است.

احمدی تاکید کرد: در جلسه‎ای تصویب شد که شورای حل اختلاف مثل دیگر قضات ترفیع پیدا کردند و این موضوع بخش‎نامه شده است و به زودی اجرایی می‎شود.

وی گفت: در حال حاضر 170 قاضی خاص حل اختلاف در کشور داریم و انتظار داریم در آینده نزدیک این عدد بیشتر شود.

رئیس شورای حل اختلاف کشور تاکید کرد: یک قاضی شورای حل اختلاف به اندازه 10 قاضی که به صورت پاروقت و نیم وقت فعالیت می‎کند موثر است.

احمدی با بیان اینکه بعضی استان‎ها 100 درصد مالکیت ساختمان شورای حل اختلاف‎شان برای خودشان یا دادگستری است، افزود: در برخی استان‎ها 50 درصد است و برخی استان‎ها نیز تلاش نکردند و هنوز ساختمانی در تملک ندارند.

وی یادآور شد: آیت الله لاریجانی فرموند که هزینه ساختمان نیم تمام شورای حل اختلاف را که در کشور وجود دارد هزینه ساختش را از اعتبارات خاص تامین می‎کند.

رئیس شورای حل اختلاف کشور با بیان اینکه 3 هزار و 200 نفر در سال آینده جذب دادگستری و شورای حل اختلاف می‎شوند، افزود: از این میزان 650 نفر سهمیه شورای حل اختلاف است و ما انتظار داریم که 2 هزار نفر از شورای حل اختلاف در این آزمون قبول شوند.

احمدی تاکید کرد: در سال 1395 جلساتی که درخدمت مدیران کل داشتیم بنا شد مبلغ پرداختی پرونده‎ها را افزایش دهیم و 70 درصد ما این هزینه را افزایش دادیم و برنامه ریزی کردیم این بود که به هر عضوی مبلغی برسد تا پول کرایه تاکسی‎اش را از جیب خودش ندهد.

وی یادآور شد: 40 هزار نیرو در شورای حل اختلاف در کشور با ما همکاری می‎کنند که از این میزان 26 هزار بازنشسته و بیش از 12 هزار نفر بیمه شده تامین اجتماعی هستند و ماهانه یک میلیارد و 950 میلیون تومان بابت بیمه پرداخت می‎شود

رئیس شورای حل اختلاف کشور تاکید کرد: طبق قانونی که در طی این سال‎ها مصوب شده اعضایی شورای حل اختلاف که سابقه بیمه از سال 1387 دارند از این تاریخ این سابقه جزو سوابق تامین اجتماعی‎شان محاسبه می‎شود

احمدی افزود: در سال 1396، دو میلیارد و 150 میلیون تومان بابت بیمه پرداخت خواهد شد.

وی گفت: قضاوت سواد می‎خواهد و هر کسی به من مراجعه می‎کند برای آزمون به آن می‎گویم در رابطه با مسائل علمی حرفی نمی‎توانم بزنم ودر حال حاضر رقابت هم رقابت سنگینی با توجه به فارغ التحصیلان دانشگاهی سنگین است.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.