1396-01-20 16:58
2429
0
37598
رئیس مشاوره آموزش و پرورش گلستان:

تغییرات جدید در هدایت تحصیلی/سایت آزمون اینترنتی برای دانش آموزان پایه نهم باز است

رئیس گروه مشاوره اداره کل آموزش و پرورش استان گلستان در خصوص آخرین وضعیت موضوع هدایت تحصیلی دانش آموزان متوسطه اول گفت: کار هدایت تحصیلی دانش آموزان سال نهم آغاز شده و در این کار نمرات همه دروس به غیر از درس آمادگی دفاعی محاسبه خواهند شد.

به گزارش گلستان ما به نقل از راه اترک، عباش عبدالهی فر، رئیس گروه مشاوره اداره کل آموزش  و پرورش استان گلستان در جمع مدیران و مشاوران شهرستان کلاله حضور یافت و در خصوص شیوه ی نامه جدید هدایت تحصیلی دانش آموزان پایه نهم دوره متوسطه اول توضیحات لازم را ارائه داد.

عبدالهی فر در این خصوص گفت: علاوه بر تغییرات در آزمونهای مشاوره ای و همچنین امتیازات مشاوره ای، فرم دبیران مدرسه کمی تغییر کرده است.

فرم دبیران که به دانش آموزان نمره جهت تعیین اولویت انتخاب رشته می دهند از چند درس خاص، نمره همه دروس به غیر از درس آمادگی دفاعی در آن قرار گرفته است.

عبدالهی فر ادامه داد: بر این اساس، همه دبیران باید نسبت به ثبت نمره برای تک تک دانش آموزان بر اساس شیوه نامه جدید اقدام کنند.

رئیس گروه مشاوره همچنین در خصوص اولویت بندی انتخاب رشته نیز گفت: اولویت بندی انتخاب رشته نیز دارای یک تغییر اساسی شده است.

عبدالهی فر ادامه داد: سال قبل، در زیر هر کدام از 12 رشته فرم هدایت تحصیلی، اولویت بندی انتخاب رشته دانش آموز از اولویت اول تا اولویت 12 تعیین شده بود که این امر در سال جدید تغییر کرده و به شکل نمره کیفی الف تا د و همچنین گزینه حذف در فرم هدایت تحصیلی درج می شود.

وی در توضیح این مطلب گفت: این حروف نشان دهنده این است که دانش آموز در هنگام ثبت نام چه اولویت ثبت نامی را دارا می باشد. یعنی اگر دانش آموزی نمره الف را گرفت، این دانش آموز برای ثبت نام در آن رشته مورد نظر یا همه رشته هایی که امتیاز الف را گرفته در مدت زمان مشخص تعیین شده ، در اولویت ثبت نام قرار دارد.

رئیس گروه مشاوره ادامه داد: در شیوه ی جدید دانش آموزان ممکن است در تمام رشته ها امتیاز الف را به دست بیاورند و دانش آموزی که اینگونه باشد، در تمام رشته ها دارای اولویت ثبت نام است.

وی گفت: اگر سقف تعیین شده در هر شهرستان پر شده باشد، دانش آموز برای ثبت نام علاوه بر اینکه می تواند در مدارس غیرانتفاعی ثبت نام کند، در مدارس سایر شهرستانهای استان بر اساس شرایط مندرج در شیوه نامه ثبت نام کند.

عبدالهی فر در خصوص زمان انجام آزمونها هم گفت: دانش آموزان همین امروز هم می توانند با گرفتن کلمه عبور و کاربری یا به تنهایی و در خانه و ... و یا به شیوه ی متمرکز در شهرستان در آزمون ها شرکت کنند.

رئیس گروه مشاوره اداره کل آموزش و پرورش استان گلستان در خصوص کامل بودن همه قسمتهای هدایت تحصیلی هم گفت: تنها فرم امتیاز نمرات دبیران نسبت به بخشنامه ارسالی تغییر کرده که تصحیح شده آنهم در سایت همگام موجود می باشد.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.