1396-01-25 07:58
945
0
37797
گزارش؛

شهادت یک مدافع حرم در بازار داغ شایعات شبکه‎های اجتماعی در گلستان/ نشر اکاذیب به چه قیمت؟

متاسفانه در روزهای اخیر کاربران شبکه‎های اجتماعی در گلستان با برانگیخته کردن احساسات مردم و خانواده‎های مدافع حرم به بازار داغ شایعات دامن می‎زنند و گاه به شنیده‎هایی بسنده می‎کنند که اصالت واقعی ندارد؛ نشر این اکاذیب غیرقابل اغماض است.

به گزارش گلستان ما به نقل از فارس؛ شایعه‎ای مبنی بر اسارت و شهادت یک مدافع حرم از استان گلستان در سوریه توسط تروریست‎های تکفیری چند روزی است که در شبکه‎های اجتماعی دست به دست می‎چرخد و اذهان عمومی را به خود مشغول کرده است که فلان شخص از فلان شهر چهاردهمین شهید مدافع حرم استان گلستان است.

وقتی پیگیر قضایا و صحت و سقم موضوع فوق با منابع آگاه می‎شویم این مسئله آشکارتر می‎شود که برخی مدیران شبکه‎های اجتماعی برای افزایش بازدید مطالب خود دست به هر کاری می‎زنند و هیچ ابایی از انتشار مطالب کذب ندارند و اصلا برایشان مهم نیست که با انتشار مطالب دروغین آنها چه دلهره‎ای بر جان و روح خانواده‎های مدافع حرم وارد می‎کنند.

سوال‎مان از کاربران و مدیران گروه‎های اجتماعی این است که نشر اکاذیب واقعا به چه قیمت؟ کاش کسانی که سرعت انتشار اخبارشان را فدای صحت خبر می‎کنند، لحظه‎ای تنها برای لحظه‎ای خودشان را جای خانواده آن مدافع حرم قرار دهند و ای کاش قبل از انتشار مطالب غیرواقعی در بازارگرمی داغ شایعات به این فکر کنند که چقدر می‎ارزد برای جلب مخاطب به آشفته کردن اذهان عمومی پناه ببریم!!.

این روزها فضای مجازی برای عده‎ای فقط به نوعی سرگرمی تبدیل شده برای اینکه در کانون توجه قرار بگیرند و با به‎به گفتن عده‎ای دیگر مواجه شوند و دست‎مریضادی بشنوند و دست آخر ارزش‎ها و اعتقادات مردم را به سخره بگیرند.

شاید اگر ناشران اخبار و مطالب کذب در شبکه‎های اجتماعی می‎دانستند که با ایجاد شایعه و شبهه‎ای که در جامعه ایجاد می‎کنند چقدر اسباب موج‎آفرینی منفی می‎شوند و چقدر باعث آزرده‎خاطر شدن خانواده‎های مدافع حرم می‎شوند لحظه‎ای درنگ کرده و خدا را حاضر و ناظر می‎دیدند.

بیان این مطالب برای این بود که باخبر شدیم تعدادی از خانواده‎های مدافع حرم که این اخبار کذب از شبکه‎های مجازی در آخرین روز اعتکاف به گوش آنها هم رسیده بود با این رسانه تماس گرفته و با چشمانی اشکبار جویای صحت و سقم موضوع شدند.

درک این مسائل را فقط عده‎ای می‎فهمند که در این شرایط قرار بگیرند، حرف‎مان فقط با کسانی است که به سادگی با اذهان عمومی مردم بازی می‎کنند؛ کمی به خود آئیم آری لحظه‎ای درنگ.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.