1396-02-01 11:57
1116
0
38102
با بازدید میدانی رئیس کل دادگستری از مراتع شرق استان؛

زیر پای زمین خواران شرق گلستان لرزید + عکس

حضور رئیس کل دادگستری استان گلستان در منطقه شرق گلستان حاکی از جدیت قوه قضاییه در مبارزه با زمین خواری است.

به گزارش گلستان ما، روز گذشته هاشمیان رئیس کل دادگستری استان گلستان و حجت الاسلام حقی دادستان عمومی و انقلاب مرکز گلستان با مسئولین منابع طبیعی استان و شهرستان کلاله جهت جلوگیری از زمین خواری در شرق گلستان از این منطقه بازدید میدانی داشتند.

رئیس کل دادگستری گلستان پیشتر در نشست های شورای حفظ حقوق بیت المال استان گفته بود : حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی فقط با برگزاری جلسه امکان پذیر نیست و باید مسئولان ذی ربط از مناطق در معرض خطر به صورت مستمر بازدید کنند.

رئیس کل دادگستری گلستان که ریاست شورای حفظ حقوق بیت المال استان را نیز بر عهده دارد در این بازدید به شهرستان ها ی گنبد کاووس و مینودشت رفت و از نزدیک وضعیت مراتع این مناطق که توسط برخی افراد تصرف شده است ، بررسی کرد.

رئیس کل دادگستری استان در حاشیه بازدید از این مراتع گفت : برخی افراد سودجو با شخم زدن و کشاورزی در مراتع به مرور زمان، اقدام به تصرف این زمین ها می کنند.

هادی هاشمیان افزود : پیشتر در نشست های متعددی که با قضات استان داشتیم از آنان نیز خواسته ایم پیش از صدور رای برای پرونده های مربوط به زمین های جنگلی و مرتعی ، از این عرصه ها بازدید کنند .

این مقام ارشد قضایی استان در ادامه گفت: هر چند در سال های اخیر ، با حساسیت و پیگیری دستگاه قضایی استان ، مسئولان دستگاه های اجرایی هم به مقوله ی حفظ اراضی ملی و منابع طبیعی حساس شده اند اما هنوز هم کسانی هستند که با سوء استفاده از خلاء های قانونی و نظارتی به اموال عمومی دست اندازی می کنند و همین امر ضرورت بازرسی های میدانی از عرصه های ملی و طبیعی را بیشتر می کند.

رئیس کل در این بازدید یک روزه از حوزه آبخیز کال ماسان شهرستان گنبدکاووس و مراتع سه راهی اینچه برون بازدید کرد.

رئیس کل دادگستری گلستان را در این بازدید حقی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان ، عابدی رئیس دادگستری گنبد کاووس ، قزلسفلو مدیر کل منابع طبیعی استان همراهی کردند.

گفتنی است به گفته مسئولین بیشترین میزان زمین خواری در شرق گلستان بخصوص شهرستان کلاله است

انتهای پیام/ 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.