1396-03-01 16:02
1767
0
39346
مدیرکل آموزش وپرورش استان تشریح کرد؛

جزئیات سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان در گلستان + زمان و هزینه ها

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان از سنجش 36 هزار دانش آموز بدو ورود به دبستان در 18 پایگاه سنجش و 2 مرکز تخصصی خبرداد.

به گزارش گلستان ما به نقل از کلاس بیست؛ "محمدرضا وطنی" در خصوص نحوه و زمان شروع بکار پایگاه های سنجش دانش آموزان کلاس اولی گفت: همراه باآغاز به کار ستاد ثبت نام مدارس،مراکز سنجش و غربالگری دانش آموزان بدو ورود به دبستان، با18 پایگاه و2پایگاه تخصصی فعالیت خود را شروع خواهند کرد.

وی افزود: در سال تحصیلی 96-95 آموزش و پرورش استثنایی گلستان 36040 دانش آموز بدو ورود به دبستان را ارزیابی و غربالگری نمود که از این تعداد 4000 نفر جهت ارزیابی تخصصی معرفی شدند.پس از ارزیابی های انجام شده تعداد 136 نفر جهت تحصیل به مدارس استثنایی و تعداد 52 نفر نیز به مراکز تحت پوشش بهزیستی معرفی شدند.

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان تصریح کرد: برای سال تحصیلی سال 97-96 پیش بینی می شود بیش از 36000 دانش آموز بدو ورود  در 10 شاخص مختلف در حوزه های بینایی، شنوایی، پزشکی، پوست، مو، هوش و استعداد و... مورد سنجش و غربالگری قرار بگیرند.

وطنی افزود: دانش آموزانی که در مرحله اول درشاخص های تعیین شده مشکل داشته باشند به مراکز تخصصی معرفی خواهند شد تا با ارزیابی دقیق تر نسبت به جایگیری این دانش آموزان اقدام شود.

مدیر کل گفت: با آغاز ثبت نام دانش آموزان کلاس اولی،آموزشگاه اطلاعیه ها و فرم های سلامت را در اختیار خانواده ها قرار می دهند پس از نوبت گیری خانواده ها باید در نوبت تعیین شده به پایگاه های سنجش مراجعه نمایند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان اظهار داشت: سنجش و غربالگری به مدت 50 روز کاری انجام خواهد شد که روزهای پنجشنبه تعطیل بوده و در ماه رمضان با یک ساعت تاخیر،این مراکز شروع به کار خواهند نمود.

وی در خاتمه افزود: هزینه امسال سنجش سلامت دانش آموزان بد ورود به دبستان مبلغ 200هزار ریال تعیین شده است.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.