1396-04-17 17:57
911
0
41190
گزارش؛

«ارتقاء مهارت»و «تجهیز هنرستان ها»؛ ارمغان میزبانی جشنواره ملی مهارت در گلستان

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش گلستان گفت: یازدهمین دوره جشنواره مهارت های هنری ویژه هنرآموزان هنرستان های کاردانش به میزبانی استان گلستان برگزار می شود.

به گزارش گلستان ما به نقل از کلاس بیست؛ فرهنگ سازی به شیوه های مختلف در جوامع انجام می شود، آموزش در سطوح مختلف ،شیوه های رسانه ای تبلیغات مستقیم و غیر مستقیم و استفاده از ظرفیت های تمامی دستگاه ها یک جامعه است.

به عقیده بسیاری از کارشناسان فرهنگ سازی در سنین پایین موجب درونی شدن مسائل و پذیرش هنجارها می شود، بنابراین هرچه این آموزش از سنین پایینتر آغاز شود، جامعه در رونی کردن هنجار ها موفق تر خواهد یبود .

القای مهارت و سوق دانش آموزان به رشته های مهارتی بر طبق سند تحول بنیادین و در راستای چشم انداز سند چند سالی است که شدت بیشتری گرفته است و استان گلستان نیز با افزایش رشته های مهارتی در همه شهرها گامی بلند در این حوزه برداشته است.

براساس رهنمود های مقام معظم رهبری و تاکید ایشان بر لزوم مهارت آموزی نوجوانان و تاکید بر ایجاد اشتغال در کشور آموزش و پرورش نیز سرعت خود را برای عمل فرمایشات مقام معظم رهبری به کار بسته است.

با توجه نقش شاخه کاردانش در توسعه فرهنگ کار و ترویج مهارت های شغلی و با توجه به لزوم برگزاری برنامه های مستمر به منظور تشویق و ترغیب دانش آموزان در تقویت بنیه علمی و کاربردی خود و همچنین ارتقاء سطح کیفی آموزش های مهارتی در بالابردن دانش و روحیه نوآوری هنرجویان و نیز ارج نهادن به ارزش های فرهنگی و هنری ایران زمین، جشنواره مهارت های هنری هنرستان های کاردانش در گرایش های مختلف برگزار می شود.

میزبانی یازدهمین جشنواره ملی مهارت در مردمادماه سال جاری

امسال نیز باهدف فرهنگ سازی و ارتقای زیرساخت های رشته های هنری و مهارتی میزبانی جشنواره ملی مهارت های هنری استان ها به استان گلستان واگذار شده است.

"ابراهیم حاجیلری" در جلسه ای بررسی اقدامات اولیه اجرای یازدهمین جشنواره مهارت های هنری ویژه هنرستان های کاردانش اظهار کرد: برگزاری جشنواره به میزبانی گلستان فرصت مناسب برای افزایش سطح مهارتی استان همچنین تجهیز و نوسازی تجهیزات هنرستان های استان را فراهم خواهد کرد.

وی افزود: و در عین حال برگزاری جشنواره مهارتی، به استان کمک می کند تا با پایش رشته ها و ایجاد رشته های مبتنی بر نیاز بازار کار، بتواند فرصت مناسب برای جذب بیشتر هنرجویان استان و غنی شدن هنرستان ها را فراهم نماید.

1396

119 هنرجو در 11 رشته مهارتی از سراسر کشور

دبیرجشنواره یازدهمین جشنواره مهارت های هنری کاردانش تصریح کرد: این جشنواره از اول مرداد96 به مدت 3 روز به میزبانی گرگان برگزارمی شود و 119 هنرجوی دختر و پسر از 26 استان در 11 رشته ی مهارت های هنری ویژه هنرستان های کاردانش به رقابت خواهند پرداخت.

حاجیلری در خصوص رشته های این جشنواره گفت: نگارگری و تذهیب،طلاوجواهرسازی و قلمزنی،طراحی و چهره سازی،صفحه آرایی و طراحی بسته بندی،هنرمعرق کاری و خاتم کاری، فرش و طراحی و نقاشی فرش، طراحی طلا و جواهر، رودوزی های سنتی، عکاسی، گرافیک کامپیوتری و سفالگری از جمله این رشته ها است.

گفتنی است؛ وبسایت یازدهمین جشنواره ملی مهارت های هنری کاردانش به نشانیhttp://artskills.ir در دسترس قرار داده شده است.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.