1396-04-18 08:56
825
0
41210
مدیرکل زندان‌های گلستان:

۲۳ زندانی با کمک خیران در استان گلستان آزاد شدند

مدیر کل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان گلستان گفت: ۲۳ زندانی جرائم عمد در استان گلستان با کمک خیران امروز از زندان آزاد شدند.

به گزارش گلستان ما، علیرضا رضوانی در جمع خبرنگاران درباره کمک‌های خیران برای آزادی زندانیان اظهار داشت: با کمک خیران در برنامه ماه عسل، زمینه آزادی 23 زندانی جرائم عمد امروز فراهم و از زندان‎های استان آزاد شدند.

وی افزود: خیران با علم به نوع جرم این زندانیان برای آزادی آن‌ها اقدام کردند که در این مرحله 183میلیون تومان توسط خیران کمک شد.

مدیر کل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان گلستان تصریح کرد:از ابتدای ماه رمضان که ریاست سازمان زندان‎ها بحث آزادی زندانیان جرائم عمد را در برنامه ماه عسل مطرح کردند، کمک‎های زیادی از سوی مردم صورت گرفت.

رضوانی اظهار کرد: در مرحله قبل نیز 20 زندانی جرائم غیرعمد با هزینه 114 میلیون تومان از زندان‎های استان گلستان آزاد شدند.

مدیر کل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان گلستان با اشاره به اینکه آزادی زندانیان برنامه ماه عسل که تنها مربوط به زندانیان جرایم عمد است، اظهار کرد: در این 2 مرحله در مجموع 43 زندانی جرائم عمد با هزینه 297 میلیون تومان از زندان‎های استان آزاد شده‎اند.

وی با اشاره به اینکه روند آزادی زندانیان همچنان ادامه دارد، افزود: تاکنون 116 نفر با تلاش همکاران برای مصالح و سازش از زندان آزاد شدند و 7 نفر نیز از قصاص رهایی پیدا کردند.

رضوانی به بررسی مشکلات قضایی مددجویان اشاره کرد و گفت: 150 نفر از وکلای کانون وکلای استان در هفته قوه‎ قضائیه وارد زندان‎ها شدند و به زندان‎ها خدمات ارائه کردند.

وی با بیان اینکه در سال 1395 نسبت به سال 1394 ، 16.5 درصد آزادی زندانیان جرائم غیرعمد را داشتیم، گفت: تلاش کردیم برنامه‎های صلح و سازش را قبل از زندانی شدن افراد دنبال کنیم.

مدیرکل زندان‎های استان گلستان تاکید کرد: از مجموع 28 میلیارد تومان کمک به آزادسازی زندانی‎ها در استان گلستان 17 میلیارد تومان را شکات گذشت کردند و بقیه را ستاد دیه پرداخت کرده و از این نظر بزرگترین خیران برای آزادسازی زندانیان شکات هستند.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.