1396-04-26 12:55
880
0
41562
معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست خبر داد:

برنامه های کوتاه مدت و بلند مدتی در راستای نجات خلیج گرگان

معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست:برنامه های کوتاه مدت و بلند مدتی در راستای نجات خلیج گرگان از بحران فعلی در دست بررسی است.

به گزارش گلستان ما به نقل از آوای ترکمن ، مینو فرشچی و هیات همراه ضمن بازدید میدانی از خلیج گرگان وضعیت نامساعد این خلیج را مورد بررسی قرار دادند.

وی با اشاره به برنامه های کوتاه مدت و بلند مدت در راستای نجات این خلیج از بحران فعلی را از کارهای در دست اقدام دانست و افزود: جلسات ستاد ملی نجات خلیج گرگان به صورت ماهانه برگزار می شود تا راهکارهای لازم را در خصوص این معضل را مورد بررسی قرار دهد.

معاون محیط زیست دریایی حفاظت محیط زیست اذعان داشت: ما هرگز به دنبال راهکارهای عجولانه، بدون پشتوانه و بدون اطلاعات علمی نیستیم لذا بر همین اساس تا 3 الی 4 ماه دیگر نتایج اولیه کار به دست خواهد آمد .

فرشچی با اشاره به پس روی آب دریای خزر طی سالهای اخیر گفت: در حال حاضر امسال به مقدار کمی سطح آب دریای خزر افزایش یافته است اما بدلیل اینکه سرعت بالا آمدن آب با سرعت خشک شدن خلیج تناسب ندارد، انجام اقداماتی لازم است.

وی همچنین با بازدید از مرکز درمانی تحقیقاتی فک خزری خاطر نشان کرد: طی 50 سال گذشته یک میلیون قلاده فک خزر داشتیم اما امروزه با کاهش 90 درصدی به 100هزار قلاده کاهش یافته است.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.