1396-04-28 05:08
1228
0
41623
مسئول پلیس فتا استان خبر داد؛

تهدید و اخاذی با سوء استفاده از نام و عنوان پلیس در گلستان

مسئول پلیس فتا استان از شناسایی و دستگیری فردی که در یکی از شبکه های اجتماعی از نام پلیس سوء استفاده می نمود خبر داد.

به گزارش گلستان ما، سروان صاحبکاران در تشریح این خبر اظهار داشت: پس از دریافت مرجوعه قضایی با موضوع سوء استفاده از نام و عنوان پلیس، کارشناسان این یگان تحقیقات مقدماتی را آغاز که مشخص گردید فردی در یکی از پیام رسان های موبایلی اقدام به تهدید احدی از شهروندان نموده و قصد اخاذی از وی را داشته است.

مسئول پلیس فتا استان افزود: تحقیقات تکمیلی این پلیس نشان داد متهم خود را افسر نیروی انتظامی معرفی نموده و ضمن تهدید شاکیه اقدام به ایجاد مزاحمت برای وی از طریق فضای مجازی نموده که نهایتا متهم شناسایی و طی اقدامی پلیسی دستگیر گردید.

وی افزود: متهم که فردی 27 ساله و دارای مدرک تحصیلی دیپلم می باشد ضمن ابراز ندامت از عمل مجرمانه خود از مراجع قضایی و انتظامی درخواست بخشش نمود.

هشدار به افرادی که از نام پلیس در فضای مجازی سوء استفاده می کنند

صاحبکاران ضمن هشدار به افرادی که از نام پلیس در فضای مجازی سوء استفاده می کنند، گفت: برابر ماده 555 مجازات اسلامی بخش تعزیرات، هر کس بدون سمت رسمی یا اذن از طرف دولت خود را در مشاغل دولتی اعم از کشور یا لشگری و انتظامی که از نظر قانون مربوط به او نبوده است دخالت دهد یا معرفی نماید به حبس از شش ماه تا دو سال محکوم خواهد شد و چنانچه برای دخالت یا معرفی خود در مشاغل مزبور، سندی جعل کرده باشد، مجازات جعل را نیز خواهد داشت.

سروان صاحبکاران با بیان اینکه برخی کاربران که اکثرا افراد کم سن و سال یا دارای سطح سواد پایین می باشند به خاطر جهل به قانون از نام و نشان پلیس سوء استفاده می کنند گفت: پلیس فتا کسانی را که در فضای مجازی اقدام به انجام اینکار می نمایند شناسایی و به اتهام جعل و سوء استفاده از نام و عنوان پلیس به محاکم قضایی معرفی می نماید.

مسئول پلیس فتا استان در خاتمه از هموطنان درخواست کرد: در صورت مواجهه با هر گونه مورد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس Cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت های سایبری، لینک ثبت گزارشات مردمی اعلام نمایند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.