1396-04-30 13:02
829
0
41721
استاندار گلستان:

مسکن خانواده جان‎باختگان معدن آزادشهر تامین می‌شود

استاندار گلستان گفت: با توجه به تاکیدات رئیس جمهور، مسکن خانواده جان‎باختگان معدن آزادشهر تامین می‌شود و ۵۰ میلیون پرداخت حق مسکن را به جان باختگان اجرایی خواهیم کرد.

به گزارش گلستان ما به نقل از تسنیم ، حسن صادقلو در آئین بزرگداشت روز صنعت و معدن که در نمایشگاه بین‌المللی گرگان برگزار شد، به حادثه معدن یورت آزادشهر اشاره کرد و اظهار داشت: از دقایق نخست این حادثه، مقام معظم رهبری دغدغه داشتند و شاهد بودیم پیام و فرستاده ویژه‎ای را به منطقه اعزام کردند.

وی با بیان اینکه وزرای مختلف و معاونین رئیس جمهور در حادثه معدن یورت آزادشهر ابراز همدردی و پیگیری ویژه‎ای داشتند، تصریح کرد: اگر چه این حادثه بسیار سخت بود و این حادثه مورد سوء استفاده‎ قرار گرفت.

استاندار گلستان اظهار داشت: برخی از این مسئله سوء استفاده کردند و آن همه مساعدت و کمک افراد را در این حادثه تلخ کردند.

صادقلو با بیان اینکه شاید هیچ حادثه‎ای به اندازه این حادثه رسیدگی نداشته است، افزود: خدمات و حمایت خوبی به خانواده‎های عزیزان جان‌باخته این حادثه انجام شد.

وی با بیان اینکه در این حادثه در عمق بیش از یک‌هزار متری بسیاری از عزیزان تلاش کردند، گفت: همه افرادی که معنوی و مادی در این حادثه کمک کردند، اجرشان را از خداوند خواهند گرفت.

صادقلو افزود: در تامین اجتماعی دولت کمک ویژه‎ای کرده و شرکت معدن یورت و بسیاری افراد کمک‎های ویژه‎ای داشتند.

وی گفت: در یک مرحله شاید در چند بخش 24 میلیون تومان کمک شد و مستمری برقرار شد و به مجروحان نیز کمک‎هایی انجام شد.

استاندار گلستان یادآور شد: به زودی با تاکید رئیس جمهور برای تامین مسکن خانواده جان‎باختگان به روشی اجرا خواهیم کرد و در جلسه 50 میلیون پرداخت حق مسکن را به جان باختگان اجرایی خواهیم کرد.

صادقلو با اشاره به حمایت های انجام شده در بخش صنعت افزود: همه بانک‎ها با همه همت منصفانه و دلسوزانه نسبت به تسهیلات رونق تولید تلاش کردند.

استاندار گلستان تاکید کرد: در اقتصاد مقاومتی اگر استان گلستان رتبه هفتم را بدست آورد، در بسیاری از معیارها رتبه نخست و دوم را داشت و مهم‌ترین مسئله تولید هزینه است.

وی گفت: دولت اولویت‎اصلی خود را موضوع اقتصاد در نظر گرفته و اقتصاد مقاومتی قطعا نخستین دستور کار دولت است.

استاندار گلستان با بیان اینکه ابر چالش این کشور بیکاری است، افزود: به بخش خصوصی باور داریم، بر روی موضوع صادرات باید کار شود و باید به برنامه ششم و قانون بودجه آن پرداخته شود.

صادقلو افزود: 656 واحد در استان گلستان با مبلغ 771 میلیون تومان تسهیلات پرداخت کردیم و بیش از 200 واحد صنعتی را مشکلشان را در حوزه گاز، بیمه و بانک‎ها حل کردیم.

وی گفت: دیدگاه ما این است که به اقتصاد در روستاها کم پرداخت شده و اعتقاد دارم در هر دهستانی یک شهرک صنعتی باید برقرار شود و از این موضوع زیان نخواهیم دید.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.