1396-06-27 02:45
1091
0
44024
با اعلام شرکت ژئو آزمای شمال؛

پروژه احداث کانال mc،زهکش md و پل های c2 و d3 مجتمع پرورش میگوی گمیشان فاقد استاندارداست

آزمایش ارزش ماسه ای و دانه بندی مربوط به پروژه احداث کانالmc،زهکشmdو پل هایc2وd3مجتمع پرورش میگوی گمیشان در آزمایش انجام شده در تاریخ22/4/1396فاقد استاندارد و مقاومت لازم و مطابق با آئین نامه ی بتن ایران می باشد.

به گزارش گلستان ما به نقل از کاوش نیوز ؛ یکی از مهمترین موارد در ساخت هر سازه در پروژه های مهندسی ایمنی و خدمت پذیری سازه می باشد که به تصریح در آئین نامه ی بتن ایران(آبا) و سایر نشریات مهندسی مربوط به وزارت راه و شهرسازی و یا نظام مهندسی مورد تاکید قرار گرفته است.

در همین رابطه کارشناسان اقتصادی بر این باورند که ایمنی و خدمت پذیری به معنای استفاده ی آسان و بدون نگرانی رابطه ای مستقیم با امنیت اقتصادی پروژه داشته و مایه ی امنیت سرمایه گذاری خواهد بود.

هم چنین جان افراد متوقف بر این مسئله می باشد چرا که سازه های غیر ایمن عامل به مخاطره افتادن جان افراد و عابرین می باشد.

بعضا مشاهده می شود بدلیل عدم اعمال مدیریت صحیح و تخصصی سازه های احداثی فاقد مقاومت لازم بوده و این موضوعیست که امنیت اقتصادی و هم چنین جان افراد را با مخاطره مواجه می کند.

در استان گلستان این موارد حداقل در چند سال اخیر توسط بخش دولتی مشاهده نگردیده و یا کمتر مشاهده شده است.

به تازگی و در پر سرو صدا ترین این موارد به استناد پیوست های نامه ی شرکت ژئو آزمای شمال به مدیرعامل مهندسین مشاور آسارآب(دستگاه نظارت شیلات) کاملا برای کارشناسان عمران و معماری عیان می شود که آزمایش ارزش ماسه ای و دانه بندی مربوط به پروژه احداث کانالmc،زهکشmdو پل هایc2وd3مجتمع پرورش میگوی گمیشان در آزمایش انجام شده در تاریخ22/4/1396فاقد استاندارد و مقاومت لازم و مطابق با آئین نامه ی بتن ایران می باشد.

همچنین در خصوص آزمایش مقاومت فشاری28روزه مربوط به پروژه ی احداث کانالmc،زهکشmdوپل هایc2 وd3این مجتمع پرورش میگو به تاریخ نمونه گیری25/4/1396 عدم مقاومت نمونه ی اخذ شده کاملا مشهود است و در این خصوص می توان به 2برگ پیوست نامه ی مورخه ی23/5/96 شرکت ژئو آزمای شمال به دستگاه نظارت شیلات استناد کرد.

در این موارد بر اساس صریح مفاد آئین نامه ی بتن ایران باید این سازه ها به صورت قطعی تخریب شوند چرا که در غیر اینصورت جان افراد و همچنین امنیت سرمایه گذاری را در لاین های2و3و4 مجتمع میگوی گمیشان را با مخاطره مواجه کرده و همچنین در آینده بر طرح توسعه ی این مجتمع(طرح6000هکتاری) نیز تاثیر سوء خواهد داشت.

در همین رابطه باید دید مدیرکل شیلات گلستان بعنوان مسئول این پروژه در استان گلستان و سازمان شیلات ایران چه پاسخی را در قبال افکار عمومی و مسئولین نظارتی استان خواهند داشت.

( اسناد مربوطه در دفتر مدیریت این پایگاه محفوظ است )

انتهای پیام /

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.