1396-06-23 07:41
774
0
44025
در دیدار مسئولان آموزش و پرورش گلستان با آیت الله نورمفیدی مطرح شد؛

کار، جوهره آموزش در مدارس شود/ جذب غیرکارشناسی در بدنه نظام تعلیم و تربیت آسیب زاست

در آستانه آغاز سال جدید تحصیلی ودر دیدار اعضای شورای معاونین آموزش و پرورش گلستان با آیت الله نورمفیدی نماینده ولی فقیه در استان در خصوص سوق آموزش ها در مدارس به سمت کار و کار آفرنی ، تقویت ظرفیت هنرستان ها و جلوگیری از جذب غیر کارشناسانه در آموزش و پرورش تاکید شد.

به گزارش گلستان ما به نقل از کلاس بیست؛ در آستانه بازگشایی مدارس، اعضای شورای معاونین آموزش و پرورش گلستان با آیت الله نورمفیدی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر گرگان دیدار و گفتگو کردند.

آیت الله نورمفیدی در این دیدار اظهار کرد: نسل دانش آموز نباید سطحی تربیت شوند و آموزش باید به سمتی برود که با درک عمیق مسائل آموزشی همراه باشد.

وی افزود: توجه به مسائل پرورشی در کنار آموزش علمی ضروری و تکیه بر حفظیات، نظام تعلیم و تربیت را از اهدافش دور خواهد نمود.

نماینده ولی فقیه در گلستان: در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت کار در جامعه اشاره کرد و پایه آن را در تربیت نسل آینده ذکر کرد.

خانواده ها باید در تربیت فرزندان به سمت «کار»همپای آموزش و پرورش باشند

آیت الله سیدکاظم نورمفیدی گفت: آموزش و پرورش باید به سمتی برود که دانش آموزان از ابتدا با جوهره کار خو گرفته و از تربیت نسلی تنبل جلو گیری شود لذا همواره باید کار، جوهره ی آموزش در مدارس باشد.

وی در ادامه نقش خانواده را در تربیت و آشنا نمودن نسل آینده با جوهره کار، بسیار جدی عنوان و تاکید کرد، خانواده ها در این راه باید دوشادوش مدرسه باشند چرا که این نوع تربیت در آینده به نفع فرزندانشان خواهد بود.

IMG 0029

شرایط برای بازگشایی مطلوب مدارس در مهر96 مهیا است

در ادامه "محمدرضا وطنی" در گزارش عملکرد این اداره کل عنوان کرد:رویکردی که آموزش و پرورش گلستان در دولت یازدهم به کار بست ، بهره وری از تمام داشته ها و ظرفیت های موجود بود. از این رو رشد خوبی در کسب موفقیت های کشوری توسط دانش آموزان و همکاران صورت گرفت به نحوی که طی سه سال گذشته ، از 35 نفر ، به 168 نفر در سال تحصیلی گذشته رسید.

وطنی گفت: در بخش آموزش ابتدایی و متوسطه اول نیز موفقیت هایی داشته ایم اما بیشترین رشد آموزشی را درمتوسطه دوم شاهد بودیم و 2 سال پیاپی ، رتبه نخست کشوری رشد درامتحانات نهایی را کسب نمودیم.

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان " رویکرد صرفا آموزشی" ، "مغفول ماندن از پرورش"، همچنین "ارزشیابی بر اساس حفظیات دانش آموزان" را از آسیب های جدی در آموزش و پرورش عنوان کرد و افزود:رویکرد آموزش و پرورش گلستان در سال تحصیلی جدید توجه جدی به فعالیت پرورشی بوده و تلاش خواهیم کرد در فرایند یادگیری به درک مطلب،تجزیه، تحلیل و کاربرد مطالب آموزشی و نهایتا تولید علم و تفکر بر اساس مباحثه و درک عمیق مطالب آموزشی صورت پذیرد.

جذب غیرکارشناسی معلمان در بدنه نظام تعلیم و تربیت

وی با اشاره به جذب غیرکارشناسی معلمان در بدنه نظام تعلیم و تربیت گفت: متاسفانه در دولت هایی که با کمبود اعتبارات رو به رو بودند، شاهد جذب نیروهایی بودیم که از کانال دانشگاه فرهنگیان(تربیت معلم) عبور نکرده و آموزش تخصصی برای آموزگاری را ندیدند، بعضا مدارک تحصیلی آنان با شغل معلمی مرتبط نبود از این رو تلاش می شود جذب در آموزش و پرورش تخصصی و گزینش شده باشد تا نیروهایی که به بدنه نظام تعلیم و تربیت افزوده می شوند، تمام شرایط لازم معلمی را داشته باشند.

این مقام مسئول گفت: آموزش و پرورش می تواند بیکاری جامعه را مدیریت کند و هنرستان های فنی حرفه ای و کاردانش از مناسب ترین گزینه ها ی رفع معضل بیکاری است، افراد در این مراکز ، دانش و مهارت کاری را با هم آموزش می بینند و فعالیتشان می تواند تولید محور و از بهره وری بیشتری برخوردار باشد.

آموزش و پرورش استان آموزش هنرستان ها برحسب نیاز بازارقرار داد

وی تاکید کرد: آموزش و پرورش گلستان در بحث آموزش هنرستان ها، نیاز بازار را سرلوحه کار خود قرار داده و هدایت تحصیلی در آن را بر اساس اعلام نیاز در بخش های صنعت، کشاورزی، خدمات و ... انجام می دهد.

مدیرکل آموزش وپرورش گلستان درخاتمه افزود: توجه و اهمیت به نقش خانواده در مدرسه، بر هیچکس پوشیده نیست.لذا انجمن اولیاء و مربیان آموزش و پرورش گلستان می کوشد با تشکیل گروهای تخصصی از اولیاء دانش آموزان و استفاده از ظرفیت و توانایی علمی آنان، متناسب با اهداف مدرسه ، نقش اولیاء را پررنگ نماید.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.