1396-06-31 12:02
876
0
44365
ویژه برنامه ای که توسط دو فرهنگی برگزار شد؛

آغاز سال تحصیلی فرزندان معدنچیان زمستان یورت در مشهد + تصاویر

مراسم ویژه آغاز سال تحصیلی به همراه هدایایی برای کودکان معدن چیان آزدشهر در مشهد مقدس برگزارشد.

به گزارش گلستان ما به نقل از کلاس بیست؛ ضایعه از دست دادن معدنچیان  در ذهن تک تک هر انسان و هر ایرانی حک شده است، محبوس شدن چندین نفر در تونلی سیاه، وحشتانک است، حال اگر خانواده آنها باشی مصیبش صد چندان می شود .

چند روزی از نیامدن پدر می گذشت که خبر می آورند پدر دیگر نخواهد آمد و دنیا روی سر کودک خراب می شود.

aqaz 1

خانواده معدنچیان آن خاطره تلخ را با جزئیات بازگو می کنند کودکانی تنها آرزو دارند یکبار دیگر پدرانشان را با آن دست ها و صورت های سیاه شده از سیاهی کربن ببینند .

اما این کودکان با همکار آستان قدس به مشهد مقدس اعزام شدند تا دست پدرانه امام هشتم را برسر خودشان احساس کنند .

این کودکان که اغلب دانش آموز و کلاس اولی بودند در روز نخست سال تحصیلی خود در مشهد به سر می بردند، از اینرو مسئولان آستان قدس تصمیم گرفتند در اقدامی جشن آغاز سال تحصیلی را همان جا برپا کنند.

aqaz 1

"هادی سمیعی"، فرهنگی شهرستان علی کتول، و یکی از سرپرستان گروه اعزامی آستان قدس رضوی در مشهد مقدس در گفتگو با خبرنگار کلاس بیست؛ گفت: با توجه به اینکه دانش آموزان به حرم مطهر امام رضا (ع) آمده بودند به جشن آغاز سال تحصیلی نمی رسیدند بنابراین تصمیم گرفتیم مراسمی را برای دانش آموزان معدن زمستان یورت برگزار کنیم.

وی افزود:  بیشتر این دانش آموزان ابتدایی و سال اولی بودند و این مهم برگزاری چنین مراسم یا جشن آغاز تحصیلی را با توجه به اینکه سایه پدر  در آغاز سال تحصیلی نیز بالای سرشان نبود دو چندان کرد.

این فرهنگی گلستانی تصریح کرد: هدیه از سوی آستان قدس رضوی بود و امید داریم این هدیه که کتابی با داستان امام رضا (ع) است برای آنها خاطره انگیز شده باشد.

aqaz 1

"عباسعلی زاهدی" ، فرهنگی شهرستان گرگان و یکی از سرپرستان گروه آستان قدس رضوی و از بانیان این برنامه در گفتگو با خبرنگار کلاس بیست؛ اظهار کرد: جدای ازبرپایی این سفر معنوی هدایای آستان قدس و اجرای ویزه برنامه آغاز سال تحصیلی یک آرامش روحی ش در درون کودکانی که بی پدر شده اند ایجاد می کند.

وی با بیان اینکه ما می خواستیم با این کار جای خالی پدران بزرگوارشان را پر کنیم، افزود: با توجه به اینکه همه این عزیزان از قشر مستضعف وضعیف جامعه هستند و از طرفی نان آور و سرپرست خانواده را از دست دادند قطعا از نظر معیشتی در تنگنا قرار خواهند گرفت لذا نیاز است مسئولان آموزش و پرورش از نظر معنوی و مادی نگاه ویژه و خاصی به این دانش آموزان داشته باشند.

به گزارش کلاس بیست؛ به نظر می رسد ؛ با توجه به ضربه روحی بزرگی که کودکان و خانواده های معدنچیان متحمل شده اند، آموزش و پرورش شهرستان آزادشهر که ید طولانی در اجرای فعالیت های پرورشی و فرهنگی ابتکاری دارد برای این کودکان نیز ویژه برنامه ای را در مدرسه برگزار کنند تا قوت قلبی برای این کودکان شود .

aqaz 1

aqaz 1

aqaz7

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.